Superscanner introduceert data platform Insights

28-11-2016 (16:41) - Marketing

Na de start van het consumentenplatform in april van dit jaar, lanceert Superscanner nu het platform Insights. Met Superscanner Insights richt het bedrijf zich op retailers en fabrikanten die op zoek zijn naar real time prijs- en productinformatie.


'We hebben in de afgelopen periode flink geïnvesteerd in de ontwikkeling van de dashboards en het toevoegen van supermarkten en drogisterijen,'  aldus oprichter Alwin van der Velden. 'Onze kracht zit hem met name in de omgang met grote hoeveelheden data. Met Insights maken we dit nu beschikbaar voor pricing en category specialisten bij retailers en fabrikanten, aldus oprichter Alwin van der Velden. Op dit moment monitoren we op dagelijkse basis meer dan 100.000 producten bij tien retailers. Dat levert enorm waardevolle prijsdata op van zowel eigen assortiment als dat van concurrenten.'


Naast prijsdata geeft Superscanner Insights ook inzicht in het online marktaandeel van fabrikanten. 'Dus hoe zichtbaar is jouw merk in de voor jou relevante categorieën op de website van de retailers? En kom je als cola merk wel goed naar boven als men binnen de retailer website zoekt op ‘cola’? Nu het spel zich steeds meer gaat verplaatsen van de offline winkelschappen naar de websites van de retailers is deze informatie essentieel om voorop te lopen,' volgens Van der Velden.


Om retailers en fabrikanten kennis te laten maken met het Insights platform biedt Superscanner 14 dagen vrijblijvend gratis toegang tot het platform. Aanmelden kan op superscanner.nl/insights.

 

Bureaus

Media

Economisch