TikTok wordt officiële UEFA Women's EURO 2022 sponsor

12-05-2022 (13:44) - Marketing

TikTok is de wereldwijde partner van UEFA Women's EURO 2022. Het doel van de partners is om de voetbalcompetitie van deze zomer te promoten en nog meer zichtbaarderheid te geven aan een wereldwijd publiek. De nieuwe samenwerking bouwt voort op het succesvolle partnership van de UEFA EURO voor mannen in 2021.

In de afgelopen jaren heeft TikTok op het platform een enorme groei gezien in de berichtgeving over en aandacht voor vrouwensporten. Het nationale team van Engeland gaf fans tijdens wedstrijden een blik achter de schermen en Burnley FC Women heeft alle thuiswedstrijden van dit seizoen live op TikTok uitgezonden. De hashtag #womeninsports heeft inmiddels bijna een miljard views.
 

Nieuwe functies

TikTok werkt samen met de UEFA om nieuwe functies op het platform te lanceren, waaronder computergegenereerde effecten, hashtag-challenges en TikTok LIVE's. UEFA zal TikTok ook toegang geven tot haar uitgebreide bibliotheek van voetbalprogramma's om spectaculaire en innovatieve content mogelijk te maken.
 

UEFA Women's EURO 2022 account

Naast het partnership, zal UEFA Women's EURO 2022 voorafgaand aan het toernooi een officieel TikTok-account lanceren. Dit onderstreept de missie om miljoenen voetbalfans wereldwijd te inspireren en te vermaken met een exclusief kijkje achter de schermen en het laten zien van actuele én archiefbeelden. Ook via het TikTok-account van OnsOranje zal veel content verschijnen.

Rich Waterworth, General Manager van TikTok Europa: "Sinds onze samenwerking met de UEFA voor EURO 2020 hebben we gezien dat TikTok de thuishaven van het voetbalfandom is geworden; met creators, spelers en landen die samenkomen om hun passie voor het mooie spel te delen, op een unieke TikTok-manier. We zijn verheugd om deze samenwerking voort te zetten als het officiële entertainmentplatform van UEFA Women's EURO 2022, en om voort te bouwen op onze gezamenlijke inspanningen om gelijkheid en inclusiviteit binnen voetbal te bevorderen via TikTok's #SwipeOutHate-campagne en UEFA's #EqualGame. We kunnen niet wachten om onze community hun steun te zien betuigen, terwijl we het kampioenschap van dit jaar nog toegankelijker maken voor onze wereldwijde community."

Het partnership omvat mogelijkheden voor TikTok op het gebied van ticketing, hospitality en branding, evenals digitale fanactivaties en exclusieve content in de aanloop naar en tijdens het toernooi.

Bureaus

Media

Economisch