Trix van der Vleuten Global Brand Lead bij Philips Domestic Appliances

09-11-2021 (16:32) - Mensen

In oktober is Trix van der Vleuten gestart als nieuwe Global Senior Director Brand, Creation & Planning bij Philips Domestic Appliances (DA). Trix heeft de afgelopen jaren mooie rollen vervuld bij verschillende organisaties zoals Kraft Heinz, SAB Miller, Friesland Campina en PepsiCo. Meest recentelijk werkte ze als CMO Noord-Europa bij Kentucky Fried Chicken.

Trix van der Vleuten over de toekomst van Philips Domestic Appliances: "Het is een interessant moment om bij Philips Domestic Appliances te starten. Door de overname van Hillhouse Investment ontstaat er een unieke situatie: het is een 130 jaar oud merk met een start-up mentaliteit. Ik zie veel kansen en ik kijk ernaar uit om verder mee te mogen bouwen aan het succes wereldwijd".

"De energie stroomt en het bedrijf is in beweging. Bij DA willen we consumenten helpen om van hun huis, een thuis te maken door middel van betekenisvolle innovaties. Kijkend naar de producten die eraan komen, geloof ik dat we die belofte zeker waar gaan maken. Onze engineers spreken hier met veel passie en enthousiasme over, er zijn zoveel mooie verhalen binnen deze organisatie. Het is nu aan mij en mijn team om dat gevoel en deze verhalen ook over te brengen aan de consument".

De marketingstrategie van Trix van der Vleuten kenmerkt zich door duidelijke focus, consument gedreven en impactvolle marketing. Een divers team met marketeers met een brede achtergrond is hierin essentieel. Zo kijkt ze samen met haar team hoe dingen beter, impactvoller of effectiever kunnen en daar heeft ze in het verleden mooie resultaten mee behaald.