Female Agency Leader Marieke de Koning 15 jaar in charge en nog lang niet klaar
De Nederlandse bureauwereld kan nog wel wat female leadership gebruiken. Fonk magazine gaat op onderzoek uit en spreekt female changemakers die opereren in de bureauwereld van nu. Wat is hun drive? Hoe gaan ze om met succes en met falen? Wat voor managers zijn het? Vandaag in Fonk magazine 307 Marieke de Koning (managing director/co-owner De Reclamefabriek). ‘We moeten eigenlijk vaker roepen hoe bijzonder het is wat we doen.’
Al 15 jaar is Marieke managing director en co-owner van De Reclamefabriek. Mede onder haar leideding is het bureau uitgegroeid tot een succesvolle formule. Maar Marieke is nog niet klaar: ‘De Reclamefabriek is een marketing productiebureau waar veel upmarket materialen worden geproduceerd en waar het van groot belang is om te blijven kijken of het efficiënter kan en daar zetten we onze software voor in. Die software hebben we zelf ontwikkeld en gebruiken we succesvol in onze “fabrieksaanpak”.'
Voorop lopen
'We willen nu de formule van de fabrieksaanpak schaalbaarder maken. Mijn droom is dat overal kleine Reclamefabriekjes ontstaan die de best mogelijke communicatie materialen op een efficiënte manier maken. Dat kan dus ook aan klantzijde zijn. Wij lopen continu voorop en zijn heel erg innovatief zoals we bijvoorbeeld met het opzetten van het software ontwikkelingsbedrijf hebben bewezen. Ik hoop dat dat heel veel bedrijven de mogelijkheden van onze aanpak fantastisch vinden. We moeten dus eigenlijk vaker roepen hoe bijzonder het is wat we doen.’
Lees het volledige interview met Marieke de Koning in FONK magazine 407