HvA digitaliseert Commerciële Economie opleiding met SpotOpp

10-09-2019 (11:14) - Opleidingen

De Hogeschool van Amsterdam zet een nieuwe stap in interactief leren. Studenten Commerciële Economie krijgen vanaf nu het vak Strategische Marketing met SpotOpp. Dit platform helpt data-gedreven beslissingen te maken op basis van de product-markt-fit, zodat organisaties hun commerciële strategie gerichter kunnen sturen. 
 
Studenten gaan SpotOpp eerst gebruiken om een holistisch begrip te krijgen van de verschillende marketingmodellen. Daarna kunnen zij de tool inzetten voor een case-gedreven marktanalyse gedurende hun afstudeeropdracht. De analysetool SpotOpp werd dit jaar geïntroduceerd en maakt het mogelijk om heel snel een complete markt te analyseren.

Volledige strategische marktanalyse

Het SpotOpp platform gebruikt smart-datamodeling, heldere datavisualisatie en dashboarding voor een strategische marktanalyse. Het combineert daarvoor interne, externe, kwalitatieve en kwantitatieve input. Het hoger onderwijs heeft nooit toegang gehad tot tools die studenten direct kunnen aantonen dat een strategie groter is dan de som van z'n onderdelen. Dit platform vormt dan ook een belangrijke stap om de meer traditionele domeinen van marketing –zoals strategie- relevanter en toegankelijker te maken.