Iris Academy presenteert nieuw opleidingsprogramma voorjaar 2024
Nieuw in het programma is de opleiding ‘Succesvol samenwerken: vanuit vertrouwen tussen adverteerder en bureau’, die is ontwikkeld door Carolien van ’t Hek.
Deze vijfdaagse opleiding is bedoeld voor iedereen die verantwoordelijk is voor campagnes of uitingen van een merk of de verantwoordelijkheid heeft voor een klant bij een bureau, of dat nu een creatief, online of mediabureau is. Dit is de eerste opleiding in Nederland met de nadruk op het verbeteren van de vaak complexe samenwerking tussen bureau en opdrachtgever. Resultaat van de opleiding is een betere samenwerking en effectievere campagnes en uitingen.
Humanizing Growth
Ook de opleiding ‘Humanizing Growth’ van Aljan de Boer is nieuw in het Iris-programma. Deze opleiding gaat over de rol van marketing in het realiseren van duurzame groei voor alle stakeholders van een organisatie, zoals medewerkers, klanten, samenleving én aandeelhouders. Dit is de verkorte Nederlandse versie van het vooraanstaande internationale CMO leadershipprogramma van het Institute for Real Growth (IRG), gebaseerd op de internationale ‘Growth Study’.
Tweedaagse
Onder leiding van Mary Hoogerbrugge en Onno Maathuis staan twee nieuwe masterclasses op het programma. Allereerst de tweedaagse masterclass ‘Merken & Positioneren’, waarin je leert een duurzame en onderscheidende positionering te ontwikkelen voor jouw organisatie of merk. Daarnaast start de tweedaagse masterclass ‘Inrichten & Optimaliseren MerkPortfolio’. In deze masterclass staat de inrichting van het merkportfolio centraal. Daarbij zal aandacht zijn voor de samenhang tussen de naamgeving en positionering van producten, diensten, units/divisies en de organisatie.
Drie delen
Marc van Eck RM en Guy van Liemt RM hebben de tiendaagse opleiding Marketing-D opgesplitst in 3 delen: een tweedaagse masterclass ‘De CEO kijk op Marketing’ op dinsdag 12 & woensdag 13 maart 2024 en twee vierdaagse opleidingen: ‘Marketing zoals marketing bedoeld is’ en ‘Marketing in de moderne wereld’. In de masterclass ‘De CEO kijk op marketing’ spreken op de eerste dag CMO’s en op de tweede dag CEO’s van grote en kleinere organisaties, die zijn voortgekomen uit het vakgebied marketing, over hun kijk op marketing in organisaties en in de boardroom, de rol van de marketeer en hun kijk op hoe marketing zich moet ontwikkelen in de nieuwe tijd.
Vierdaagse
In de opvolgende vierdaagse opleiding ‘Marketing zoals marketing bedoeld is’ staat de backbone van marketing centraal. Van marketingstrategie en merk tot prijsstrategieën, businessmodellen, marketinginnovatie en acquisitie- en loyaliteitsstrategieën. En in de vierdaagse opleiding ‘Marketing in de moderne wereld’ wordt deze lijn doorgetrokken naar onderwerpen van nu zoals internal branding en alignment, purpose & maatschappelijke waarde, impact en branding, en sociale en nieuwe media en hun impact. Alle onderdelen zijn los te volgen.
Lees meer over de details en de planning van het totale opleidingsaanbod van Iris Academy op www.irisacademy.nl