Azerion voegt Smurfen toe aan portfolio

01-06-2021 (14:38) - Tech

Azerion, het toonaangevende pan-Europese digitale gaming- en advertentietechnologiebedrijf, kondigt aan dat het de casual gamingpartner wordt van IMPS/Lafig, het bedrijf dat de IP van de Smurfen beheert. Als gevolg hiervan worden er vijf nieuwe games van de Smurfen ontwikkeld en gedistribueerd door Azerion in het komende jaar.
 
De games worden wereldwijd beschikbaar binnen Azerion’s distributiekanalen, inclusief webportals, die gezamenlijk meer dan 220 miljoen unieke spelers bereiken. Daarnaast zijn geselecteerde spellen exclusief beschikbaar op de gamingabonnementskanalen en telecommunicatiediensten. De door Azerion casual games worden uitgebracht rond de release van een nieuwe Smurfen tv-serie, die later dit jaar in Europa en in de VS wordt uitgezonden. Deze spellen vergroten de aantrekkingskracht van verschillende platformen voor de kleuter en tieners.
 

Smurfwaarden

De ontwikkelaars van Azerion bouwen voort op positieve Smurfwaarden en hebben karakteristieke eigenschappen van de geliefde blauwe wezens nauwkeurig onder de loep genomen. Bij de ontwikkeling van de verschillende games wordt de nadruk dan ook gelegd op belangrijke elementen als teamwork, ontwikkeling van vaardigheden en milieubewustzijn.
 
De toevoeging van zo’n iconische IP aan het portfolio draagt naar verwachting bij aan de gebruikersbetrokkenheid voor Azerion’s publishing partners en verbeteren het bereik voor adverteerders die zich richten op dit type publiek.