digitalAudience breidt uit naar Zweden
23-03-2021 (12:55) - Tech
digitalAudience breidt haar identity resolution platform uit naar Zweden. CEO & Founder Ruben Niet ziet grotepotentie in het uitrollen van de diensten in Scandinavië. De uitbreiding naar Zweden vormt een stap in de richting van een toekomst waarin digitalAudience de leidende identity resolution speler in Europa is.
digitalAudience is sinds eind 2020 actief of de Scandinavische markt. Het kantoor in Zweden betekent het startschot van de internationale toekomst van het identity resolution platform.
Het Nederlandse bedrijf biedt oplossingen voor adverteerders/bureaus, martech platformen en uitgevers om de marketing toepassingen als audience targeting, measurement en attributie te blijven inzetten. Een combinatie van diensten die door de huidige ontwikkelingen op het gebied van online marketing en advertising, denk aan het verdwijnen van third party cookies en het belang van first party data, een vergroting van de rol van digitalAudience in het digitale ecosysteem kan betekenen.
De keuze voor Zweden is volgens Ruben Niet duidelijk. Er ligt veel potentie met betrekking tot het uitrollen van de diensten in Scandinavië doordat de markten overzichtelijk zijn en qua grootte en culturen vergelijkbaar zijn met die van Nederland. Tevens zijn de Scandinavische landen sterke economieën met hoge spend en marge per capita. Zodoende vormt Zweden voor digitalAudience de uitvalsbasis naar Denemarken, Noorwegen en Finland.
Ontwikkelingen op het gebied van third party cookie dwingen uitgevers en adverteerders in heel Europa om hun relatie met consumenten te verstevigen en een strategie en partners te kiezen voor hun first party oplossingen. digitalAudience wil deze rol oppakken.
Het Zweedse team onder leiding van Karl Holmqvist, is op dit moment met veel vertrouwen aan de slag met het uitrollen van de diensten die digitalAudience aanbiedt. "digitalAudience helpt adverteerders en bureaus om doelgroepen te vinden in digitale media door consumentengegevens op unieke wijze beschikbaar via te maken via het digitalAudience identity resolution platform. Met jaren succes in Nederland zien we nu een toenemende vraag naar de technologie van digitalAudience op de Scandinavische markt. Logisch als je bedenkt dat door het verdwijnen van third-party cookies de oplossing die digitalAudience biedt alleen maar relevanter wordt”.
Ontwikkelingen op het gebied van third party cookie dwingen uitgevers en adverteerders in heel Europa om hun relatie met consumenten te verstevigen en een strategie en partners te kiezen voor hun first party oplossingen. digitalAudience wil deze rol oppakken.
Het Zweedse team onder leiding van Karl Holmqvist, is op dit moment met veel vertrouwen aan de slag met het uitrollen van de diensten die digitalAudience aanbiedt. "digitalAudience helpt adverteerders en bureaus om doelgroepen te vinden in digitale media door consumentengegevens op unieke wijze beschikbaar via te maken via het digitalAudience identity resolution platform. Met jaren succes in Nederland zien we nu een toenemende vraag naar de technologie van digitalAudience op de Scandinavische markt. Logisch als je bedenkt dat door het verdwijnen van third-party cookies de oplossing die digitalAudience biedt alleen maar relevanter wordt”.
Azië in het verschiet
Als het aan CEO & Founder Ruben Niet ligt is digitalAudience nog lang niet klaar met uitbreiden; “Komend jaar focussen we ons op Scandinavië. Daarna willen we onze diensten uitbreiden naar de DACH regio. En dan? Dan richten we onze blik hoogstwaarschijnlijk op Azië.”