Wouter Aalberse leidt tech- en dataplatform Channel Factory
Technologie- en dataplatform Channel Factory heeft Wouter Aalberse (50) aangesteld tot Director of Direct Client EMEA. Als lid van een nieuw, internationaal senior managementteam zal Aalberse strategisch richting geven aan de partnerships met directe adverteerders binnen Europa, het Midden-Oosten en Afrika.
Naast Aalberse breidt Channel Factory het Nederlandse kantoor uit met twee nieuwe collega’s: Linsey Nannes en Rik Fontein.
Internationale achtergrond in online marketing
De keuze voor Aalberse kwam niet onverwacht. Eerder was Aalberse Global Client Partner bij Meta (Facebook, Instagram and WhatsApp). Daarvoor bekleedde Aalberse meerdere leidinggevende posities bij onder andere UNGA, eBay, Microsoft en RTL. Samen met Igor Treutiger, Partnerships and Trading Director EMEA uit Stockholm, zal Aalberse nauw samenwerken met Mattias Spetz, President, EMEA & APAC, en Nick Beentjes die in de rol van managing director sinds kort naast de Benelux ook verantwoordelijk is geworden voor de Franse markt.
Verdere uitbreiding Channel Factory Nederland
Behalve met Aalberse breidt Channel Factory het Nederlandse team ook uit met nog twee nieuwe collega’s. Linsey Nannes heeft na acht jaar MediaCom verlaten om als Client Solutions Manager aan de slag te gaan. Rik Fontein (voorheen eBay) is al een jaar als consultant aan Channel Factory verbonden en is nu officieel onderdeel van het team geworden in de rol van Sales Manager. Door de komst van Nannes en Fontein bestaat het NL-team nu uit totaal tien personen. "Een groei van 300 procent in twaalf maanden", aldus Nick Beentjes, managing director Benelux en Frankrijk Channel Factory. Beentjes: “Een bevestiging dat steeds meer Nederlandse adverteerders en mediabureaus inzien dat wij wereldwijd een van de weinige bedrijven zijn die adverteerders kunnen garanderen dat ze schaalbaar brandsafe en brandsuitale op YouTube kunnen adverteren.”
Explosieve groei
Volgens Spetz is de uitbreiding van het team representatief voor de explosieve, internationale groei die het bedrijf doormaakt. Spetz: “De komst van Wouter en de uitbreiding van het Amsterdamse kantoor zijn slechts het topje van de ijsberg. In het afgelopen jaar is Channel Factory met 33 procent gegroeid in de EMEA-landen. Ik heb er alle vertrouwen in dat Wouter, samen met Nick en alle andere collega’s, ons merk nog verder zal laten groeien. Wouter heeft tijdens zijn periode bij Meta en UNGA bewezen sterk te zijn in klantmanagement en te beschikken en over veel kennis van data, media en technologie. In mijn optiek is hij dan ook de aangewezen persoon om onze partners in zowel Europa als het Midden-Oosten en Afrika de ondersteuning te bieden die zij nodig hebben.”