
PINK Chip dè grote winnaar bij de ADCN Awards
In Theater Amsterdam zijn tijdens de 59e editie 63 ADCN Lampen uitgereikt. De Grand Prix (foto boven) ging naar PINK Chip van DeGiro en UN Women NL. De campagne is van Akqa Amsterdam, dat in totaal vijf lampen heeft gescoord. TBWA\Neboko sleepte eveneens vijf awards in de wacht. De Members Award was voor 'Niets zo leuk als speelgoed van een ander' van Marktplaats en Happiness Amsterdam.
Behalve de Grand Prix won PINK Chip ook nog twee keer goud en twee keer zilver, mede ingegeven doordat de campagne data, technologie en maatschappelijke impact optimaal weet te combineren. In PINK Chip worden de prestaties van door vrouwen geleide bedrijven gevolgd en worden de financiële voordelen van vrouwelijk leiderschap zichtbaar gemaakt.
Ace won drie Lampen voor Boomer Energy Drink van YoungCapital: twee keer goud en één keer zilver. TBWA\Neboko werd beloond met drie Awards (twee bons één zilver) voor 'Het telefoonboekje' van Odido.
Dijk van een prestatie
'Niets zo leuk als speelgoed van een ander' van Marktplaats en bureau Happiness Amsterdam scoorde behalve de members award ook een zilveren en bronzen Lamp. Een dijk van een prestatie voor het nog jonge Happiness Amsterdam. In FONK magazine 414 verschijnt een interview met managing director Iris Minnema in de serie Female Agency Leaders.
Future Student Award
De Future Student Award ging naar 'Kijk vooruit' van Cheyenna op 't Root, Mayke Verberne, Jop Nijsen en Evi Vereijken van Fontys Eindhoven, die met een bronzen Lamp werd beloond.
De totale oogst: 63 lampen
Na een selectie uit 560 inzendingen en live jurering van 200 finalisten zijn dit jaar uiteindelijk 63 cases met een Lamp beloond, waarvan 8 goud, 21 zilver en 33 brons.
Bekijk alle winnaars van de 59e editie van de ADCN Awardshow hier