
Sinterklaas en Kerstman zij aan zij in nieuwe campagne Bol en Dept
Sinterklaas en de Kerstman domineren allebei de decembermaand, maar worden zelden samen gezien. Behalve in de nieuwe sinterklaascampagne van Bol en Dept 'Voor een cadeau dat ertoe doet'. Met deze campagne benadrukt Bol dat de feestdagen gaan om verbinding en om betekenisvol geven.
In de film, geregisseerd door Jelle de Jonge van Holy Fools, volgt de kijker Anna. Zij heeft één grote wens voor Sinterklaas: pakjesavond vieren met beide ouders, die niet meer samen zijn. Omdat die vraag zelfs voor de goedheiligman nogal uitdagend is, roept hij de hulp in van de andere feestdagen-expert. Sinterklaas en de Kerstman slaan vervolgens de handen ineen om de wens in vervulling te laten gaan.
"Bij bol begrijpen we als geen ander dat een cadeau geven om veel meer gaat dan het cadeau zelf - het gaat om het gevoel dat je iemand geeft. Een cadeau brengt mensen dichter bij elkaar, want je zegt ermee: ‘Ik heb aan je gedacht en dit speciaal voor jou uitgezocht.’ Ook de bijzondere vriendschap tussen Sinterklaas en de Kerstman, die samen iets willen betekenen voor Anna, laat zien waar cadeaus werkelijk om draaien: je met elkaar verbonden voelen", vertelt Fiona Vanderbroeck, Director Consumer & Marketing bij bol.
Magische samenwerking
Ramin Bahari, Creative Director bij Dept: "Cadeaus zijn een belangrijke pijler voor bol, en vanuit die gedachte mochten we een verhaal creëren over betekenisvol geven. We vroegen ons af wat er zou gebeuren als de twee mythische figuren die beiden staan voor cadeaus die ertoe doen, Sinterklaas en de Kerstman, elkaar zouden ontmoeten. Wat zouden ze samen doen? Waarin zouden ze elkaar herkennen? Zo ontstond het verhaal over een magische samenwerking in dienst van een cadeau dat ertoe doet voor een klein meisje."
Platform-first campagne
De platform-first campagne wordt uitgerold via televisie, online video, radio, outdoor, social (organic en paid), influencerss, creator content en display ads. Alle campagne-uitingen dragen dezelfde boodschap uit: bol helpt je met het vinden van een cadeau dat ertoe doet.
Het is nog maar de vraag hoe lang het Bol-account in handen blijft van Dept. Vorige week werd bekend dat Bol een nieuwe pitch organiseert voor zijn above-the-line-uitingen. Dept doet aan deze pitch gewoon mee.
Bekijk hier de onverwachte samenwerking:
Credits
bol
Director Consumer & Marketing: Fiona Vanderbroeck
Head of Brand Marketing: Danielle Snoeij
Brand Communications Managers: Esmee Blom, Sophie Heeringa, Renee de Brouwer
Media Management: Nick Rusman, Kelly Siemons
Digital Advertising: Maegan Verspaget, Erik Frijters, Jim van der Klein
Social Campaign Management: Anne Vonk, Dominique Baartmans, Isaac Diepenhorst
Agency: DEPT®
Account: Sanne Fleur Frencken, Madelon Egbertzen
Project Manager: Robin Bau Santos
Strategy: Jan Govaert, Thom van der Bijl, Anne-Sophie D’Hoog
Creative Directors: Menno Schipper, Paul Wood, Ramin Bahari
Creatives: Sjoerd Wingens, Mitchell Diercks, Rienk de Vries, Niels Bredemeijer
Social Creative: Luca Mascini
Producers: Koen Barnhard, Friso de Ronden, Marloes de Rijke
Socials Producers: Rosa Stamato, Isabel van der Kroft
Holy Fools: Jelle de Jonge, Wikke van den Burg, Jan Sencur
Edit: Kapsalon
Grading & Online: Post Office
Sound: Earforce
Music & Licensing: Massive Music