MassiveMusic brengt kersthit tot leven voor Kruidvat Kerstcampagne

MassiveMusic brengt kersthit tot leven voor Kruidvat Kerstcampagne

07-12-2023 (10:57) - Audio

MassiveMusic heeft, in samenwerking met DDB Amsterdam en Eigen Fabrikaat, de muziek gecreëerd voor de Kruidvat kerstcampagne 'Iedereen verdient een mooie kerst'. De campagne roept op tot het inzamelen van geld voor het Armoedefonds en brengt een unieke mix van fictie en realiteit tot leven.

Het speciaal ontwikkelde kerstnummer, 'Sing along for Christmas,' is nu beschikbaar op Spotify, waarbij alle opbrengsten ten goede komen aan het Armoedefonds. De campagne vertelt het verhaal, waar zowel in de commercial als in werkelijkheid een 'kersthit' tot leven komt. Twee meisjes en een jongetje willen in december geld inzamelen voor het Armoedefonds. ''Dan moet je een kersthit schrijven'' zegt 1 van de moeders. Jude schrijft het liedje ‘Sing Along for Christmas’, Liv trommelt straatmuzikanten op en Anna verzamelt een kinderkoor. Daarna breken ze in bij een opnamesessie van Miss Montreal en Metejoor met het verzoek mee te zingen. De campagne eindigt met de kinderen in de auto, luisterend naar hun single op de radio. Missie geslaagd.

Fictie en Realiteit

In werkelijkheid vertaalde MassiveMusic het creatieve idee van DDB naar een grootschalige, orkestrale track die iedereen in een feeststemming brengt. Maarten Remmers, Creative Director van DDB Amsterdam, schreef thuis zelf het eerste refrein, nam een demo op en deelde het creatieve concept met Kruidvat. Na enthousiaste reacties besloot het team van MassiveMusic onder leiding van Music Creative Jasper Slijderink, in nauwe samenwerking met DDB, het idee uit te breiden tot een grootschalige, orkestrale track met bekende artiesten, inclusief een diverse mix van muzikale elementen zoals een band, een strijkkwartet en een kinderkoor.

Jasper Slijderink: “We hadden alleen een demo, het refrein en het campagne verhaal en van daaruit zijn we gaan bouwen. Maarten schreef de rest van het nummer af en toen we samen de compositie finaliseerden, maakten we er een fixe demo van. Een brede productie waar uiteindelijk zelfs een strijkkwartet en een kinderkoor van de Babette Labeij Music Academy aan werden toegevoegd.”

Muzikale Uitdaging

De grootste uitdaging voor MassiveMusic was om een eenvoudige voicememo te vertalen naar een complexe en grootschalige orkestrale track opgenomen in één take in Studio 150. “We kozen voor de ‘old school way’. Voordat we de opnamestudio betraden, hebben we grondig alle arrangementen, scores en partituren doorgenomen, zodat we tijdens de opnamesessies geen onverwachte verrassingen tegenkwamen. Dit gedetailleerde afstemmen van de muziek bleek van onschatbare waarde en legde een solide basis voor een soepele en succesvolle samenwerking en opname-ervaring.” aldus Jasper Slijderink. “Het bijzondere aan dit project is dat werkelijkheid en fictie met elkaar verweven zijn. Uiteindelijk kan niemand voorspellen of iets een hit zal worden, maar in ieder geval hebben we de vrijheid gevoeld en gekregen om te doen waar we goed in zijn -muziek maken- en dat ook nog voor een goed doel als het Armoedefonds voelt ongelooflijk bevredigend.”

Kersthit Missie

In de aanloop naar de feestdagen zet Kruidvat alles op alles om een kersthit te scoren. Het kerstnummer met Miss Montreal en Metejoor is te streamen via de bekende streamingsplatformen. Alle opbrengsten gaan naar het Armoedefonds.

Bekende influencers op TikTok en andere kanalen motiveren Nederland om mee te zingen met 'Sing Along for Christmas'

Naast de opbrengsten van de kerst single heeft Kruidvat diverse acties om het Armoedefonds te steunen. “Kruidvat vindt dat iedereen een mooie kerst verdient. Helaas is er een grote groep mensen voor wie ook dát niet betaalbaar is. Kruidvat wil er voor iedereen zijn en daarom starten we een actie om in de aanloop naar de feestdagen zo veel mogelijk geld in te zamelen”, aldus Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience, van Kruidvat. 

Credits

Adverteerder: Kruidvat
Bureaus: DDB Unlimited & Eigen Fabrikaat, GroupM & StudioM, We Are First, NewsLab
Productiehuis: Annomann
Offline edit: MRTN
Online/Grading: Crabsalad
Muziek: MassiveMusic
Geluid: Earforce