unrobe winnaar VEDIS New Retail Champion Award 2018

03-12-2018 (15:03) - Awards

Op donderdag 29 november is tijdens het VEDIS Retail Platform 55 jarig jubileum event, de New Retail Champions Award uitgereikt aan unrobe voor het meest innoverende en relevante retailconcept van 2018.  unrobe was met samen met de retailconcepten Beerwulf, Gerrard Street en Homie genomineerd voor de prijs. De leden en de jury hebben hun stem tijdens de bijeenkomst gegeven en de stemming was een close call. Met 30% van de stemmen werd unrobe de winnaar.


De gepassioneerdheid van de ondernemer en het team, de sociale en maatschappelijke betrokkenheid die via het product wordt overgebracht aan de consument en de medewerkers in combinatie met hun vernieuwende aanpak heeft hen tot winnaar van 2018 gemaakt.


over unrobe

Unrobe is een Nederlands kledingmerk, opgericht door Daan Ubachs en Koen Warmerdam, dat als doel heeft de ‘mode-industrie uit te kleden’ op het gebied van productie, gebruik van grondstoffen en prijs. Unrobe is transparant over de prijsopbouw. Zo laten zij precies zien wat de kosten zijn. Daarnaast kun je door middel van een QR-code zien waar het product is gemaakt en door wie. Unrobe cree¨ert door middel van een campagne bewustzijn bij de consument over het feit dat goedkope kleding vaak ten koste gaat van een ander. Doordat unrobe een direct-to-consumer model hanteert liggen de prijzen van hun producten lager. Zo kost een shirt van unrobe €25 die €50 zou kosten bij traditionele merken. 


De winnaar van de VEDIS New Retail Champion Award 2018, unrobe, kreeg uit handen van juryvoorzitter Albert Top, Managing owner van Crossmarks, de Award uitgereikt. De winnaar van VEDIS New Retail Champion Award 2018 ontwing naast een Award eveneens een waardecheque van Capgemini, voor een verzorgde reis naar de National Retail Federation in New York en een cheque van € 5.000 voor strategische retail advies  van retail adviesbureau Crossmarks.