Ocean Outdoor Digital Creative Competition 2024 winnaars bekend

Ocean Outdoor Digital Creative Competition 2024 winnaars bekend

16-10-2024 (15:51) - Awards

De eerste prijs winnaars van de Ocean Outdoor Digital Creative Competition 2024 winnen €500.000 aan mediawaarde, de tweede prijs winnaars €250.000, en de derde prijs winnaars €100.000. De campagnes zullen vanaf 2025 te zien zijn op verschillende Ocean schermen door heel Nederland. Dit zijn de winnaars: 

Commercieel

1. Qmusic - Silent Street Street Stage gemaakt door Total Design
Met de Silent Street Stage zal een concert van Qmusic live te zien zijn op de Ocean schermen, en te luisteren via eigen oortjes.

2. Etos - Pak je pakje gemaakt door Noise
Iedereen kent de ouderwetse grijpmachine, en Etos brengt die naar de schermen. Doormiddel van een app kunnen mensen op de schermen live een grijpmachine spel spelen en zo cadeautjes winnen bij Etos!

3. Mr. Jealousy gemaakt door Higuita
Met de jaloezieën van Mr. Jealousy worden de transities tussen de advertenties op de Ocean schermen nog kleurrijker gemaakt. De jaloezieën zullen omlaag en omhoog gaan tussen elke advertentie

Non-Profit

1. Nationale Opera en Ballet - De stad als dansvloer gemaakt door Higuita
Met de stad als dansvloer zal Higuita een ballet danser naar het scherm brengen, die de bewegingen volgt van de persoon voor het scherm. Zo wordt er samen met de dansers van het Nationale Opera & Ballet gedanst.

2. Stichting Sina - Samen is niet alleen gemaakt door Higuita
Vanaf de schermen van Ocean krijgen mensen een kijkje in de schrijnende situaties die Stichting Sina aantreft in huizen van Amsterdammers. Door te doneren zullen op de schermen de kamers steeds gevulder worden, zodat elke Amsterdammer een fijn (t)huis heeft.

3. PAX - De doneerduif gemaakt door Dawn
Met de vredesduif wil PAX vrede de wereld in sturen. Door te doneren zullen er op het Ocean scherm steeds meer vredesduiven verschijnen, die allemaal uit zullen vliegen om vrede de wereld in te sturen.

Grand Prix

de nummer 1-winnaars gaan op voor de Grand Prix, waar de winnaars uit alle landen weer beoordeeld zullen worden door een internationale jury en kans maken op een internationale campagne op de schermen van Ocean Outdoor.