
Aidem agency verslaat acht bureaus in ICI PARIS XL-pitch
Na een pitchtraject met negen bureaus kiest ICI PARIS XL voor aidem agency als nieuw TikTok-bureau in Nederland en België. Met een always-on strategie en creatieve campagnes wordt de beautyretailer gepositioneerd als de nummer één in beauty voor Gen Z en jonge millennials.
Aidem agency overtuigde ICI PARIS XL met een strategische, data-gedreven aanpak waarin creativiteit en performance hand in hand gaan. Naast de succesvolle pilotcampagne presenteerde het bureau een uitgewerkte strategie voor 2025, inclusief een TikTok-specifieke value proposition, heldere tone of voice, contentpilaren, formats op basis van creator partnerships en een operationele way of working, volledig afgestemd op de merkdoelstellingen en -richtlijnen van ICI PARIS XL. De combinatie van visie en uitvoering gaf het vertrouwen voor een samenwerking het komende jaar.
Volwaardig entertainmentplatform
ICI PARIS XL ziet TikTok niet langer als een socialmediakanaal, maar als een volwaardig entertainmentplatform waar inspiratie, ontdekking en merkbeleving samenkomen, vertellen Monique Ariesen-Visscher (Marketing Manager ICI PARIS XL NL & Pour Vous) en Deborah Vanhouwaert (Marketing Manager BeLux): "De heldere strategie van aidem agency sluit hier naadloos op aan: met slimme formats en data-gedreven content activeren we beauty-minded subcommunities en bouwen we stap voor stap aan onze positie als het meest relevante beautymerk voor de nieuwe generatie."
Tijdloze content op TikTok
Als onderdeel van de samenwerking levert aidem agency maandelijks meerdere video's voor de always-on laag op TikTok, door in te spelen op tijdloze content en snel wisselende trends. De aanpak, intern bekend als de 'TikTok Niche Dominator', bestaat uit strategie, TikTok SEO research en implementatie, contentproductie, scripting, creator marketing, projectmanagement en ongoing data-analyse.
Senna Kost, co-founder en Head of Creative aidem agency is blij met de samenwerking: "ICI PARIS XL is een merk dat ambitie toont en lef heeft op social, en past daarmee perfect bij hoe wij TikTok benaderen. Met tijdloze content via TikTok-SEO, terugkerende formats, actuele inhakers én campagnes zoals de festivalactivatie en Look of the Month, bouwen we aan duurzame relevantie. We zoeken daarbij ook offline de connectie op en creëren content die doorwerkt tot op de website. TikTok is geen trucje, het is een taal - en ICI PARIS XL spreekt die inmiddels met steeds meer flair."