
Ben Williams eerste Global Chief Creative Officer van Dept
Dept benoemt Ben Williams tot de eerste Global Chief Creative Officer. Daarnaast kondigt het wereldwijde reclamebureau nieuwe creatieve leiders aan in de VS en Duitsland.
Williams komt over van TBWA\Worldwide, waar hij sinds 2022 Global Chief Creative Experience Officer was. Daar tilde hij de merkpositionering en creatieve strategie van merken als McDonald's, adidas en Nissan naar een hoger niveau. In totaal heeft Williams meer dan 25 jaar ervaring in design, reclame en innovatie. Hij rapporteert aan Global CEO Dimi Albers en is gevestigd in Los Angeles.
Ben Williams over zijn nieuwe stap: "In een wereld waarin merken zich moeten onderscheiden en duurzame verbindingen moeten opbouwen binnen een steeds complexer landschap, is het enorm inspirerend om deel uit te maken van een team dat silo’s doorbreekt en een geïntegreerde aanpak hanteert om merkengroei te versnellen en resultaten voor klanten te realiseren."
Versterking in VS en Duitsland
Daarnaast versterkt Dept het creative leiderschap bij twee lokale takken. In de VS is Carla del Porto aangesteld als nieuwe Exective Creative Director. Ze begon haar carrière in film en televisie en leidde de creatieve teams bij toonaangevende bureaus als R/GA, AKQA, TBWA, VMLY&R en meer.
In Duitsland is de prijswinnende creatieve leider Käthe Lisson gestart als nieuwe Executive Creative Director & VP Creative voor de DACH-regio. Met bijna 20 jaar ervaring in reclame en merkbouw zal Käthe het team leiden in het ontwikkelen van lokale campagnes voor merken als Brother, Lieferando en EA Sports
Dimi Albers, CEO van Dept: "Hun gezamenlijke visie sluit aan bij ons geloof dat creativiteit het krachtigst is wanneer het merktransformatie en bedrijfsgroei stimuleert, terwijl het tegelijkertijd betekenisvolle menselijke verbindingen creëert. We nemen niet alleen talent aan; we bouwen het creatieve leiderschap dat bepaalt hoe merken in de toekomst winnen."