Closed en Monday en De Speld slaan handen ineen voor Elevator Pitch

Closed en Monday en De Speld slaan handen ineen voor Elevator Pitch

02-10-2025 (09:43) - Bureaus

Closed on Monday slaat de handen ineen met De Speld voor de Elevator Pitch. Dankzij de samenwerking met het satirisch platform krijgt de winnaar van de wedstrijd voor non-profits niet alleen €29.000 aan creatief werk, maar ook €15.000 aan mediawaarde.

Normaal gesproken pitchen bureaus hun ideeën aan merken, maar Closed on Monday draait de rollen om. Op 3 november krijgen verschillende goede doelen de kans hun plannen te pitchen aan het creatieve bureau. De winst? Een kwartaal lang alle maandagen van Closed on Monday.

De winnaar van de pitch krijgt bovendien exposure op De Speld. Dat betekent een groot mediabereik voor de uiteindelijke campagne: de kanalen van De Speld bereiken dagelijks 12% van alle Nederlanders. "Dat goede doelen een kwartaal lang gratis maandagen verdienen is mooi, maar dat de ideeën die we samen bedenken straks door meer dan een half miljoen jongeren worden gezien, maakt het écht bijzonder", aldus Gookie Sassen, oprichter van Closed on Monday.

Duwtje in de rug

"Met ons bereik kunnen we maatschappelijke thema’s het duwtje geven dat ze verdienen", zegt Jerome, Managing Director van De Speld & Partners, het branded contentbureau van de statirische nieuwswebsite. "Samen met Closed on Monday zorgen we ervoor dat een goed idee niet alleen bedacht wordt, maar ook gezien."

Non-profits kunnen zich vanaf nu hier aanmelden.


Media

Marketing

Economisch