Branding Agency Verve kiest voor nieuwe positionering

Branding Agency Verve kiest voor nieuwe positionering

02-10-2025 (10:46) - Bureaus

Verve, onderdeel van United Playgrounds en twee keer bekroond tot European Design Agency of the Year, zet zichzelf neer als strategische partner voor organisaties die niet willen concurreren, maar leiden.

Volgens Verve is de brandingwereld veranderd door AI, globalisering en de snelheid waarmee producten en innovaties worden gekopieerd. In een tijd van visuele overvloed en uniforme interfaces verdwijnen merken door onverschilligheid. “De prijs wordt dan het enige onderscheidend vermogen, en dat is het begin van de commodity death spiral,” stelt het bureau.

irreplaceability

Verve introduceert daarom een vernieuwde koers onder de noemer irreplaceability: merken die zo sterk verankerd zijn in cultuur en emotie dat ze niet te vervangen zijn. De studio combineert strategie, design, onderzoek en digital in holistische merk­systemen. Nieuw in de aanpak zijn programs, waarmee Verve bedrijven begeleidt bij businessgedreven uitdagingen zoals fusies, buy & build-strategieën, internationale expansie of sterke groeiambities. Het bureau blijft founder-led, met Rindor Golverdingen (Executive Creative Director), Michael Danker (Digital Director) en Roman Stikkelorum (Managing Director) aan het roer.

Roman Stikkelorum, mede-oprichter en Managing Director van Verve: “AI trekt alles gelijk en merken worden sneller inwisselbaar.. Alleen de merken die durven te kiezen en zich radicaal onderscheiden, overleven.. Wij bouwen onvervangbare merken: iconisch, menselijk en met liefde voor craft , merken die hun eigen categorie definiëren.”

Grotere rol in internationale top

Met ruim 300 gerealiseerde projecten, tientallen internationale designprijzen en de kracht van United Playgrounds – waar Verve nauw samenwerkt met zusterbureaus LiveWall en Fitzroy, wil het bureau de komende jaren een steeds grotere rol spelen in de internationale top van brand design.
 


Media

Marketing

Economisch