C2B wint pitch Farm Frites

28-07-2022 (17:01) - Bureaus

Frietproducent ‘Farm Frites’, een Nederlands familiebedrijf met wereldwijd een marktpositie in de foodservicemarkt, heeft creative digital agency C2B gekozen als bureau om het merk digitaal verder uit te bouwen. De samenwerking start met de uitrol van een social media strategie & always-on content met een internationale scope.
 
Door de jarenlange focus op kwaliteit en innovatie, heeft Farm Frites zich ontpopt tot één van de wereldwijde koplopers in de branche. Zo leveren zij hun aardappelproducten niet alleen in Nederland, maar ook in landen zoals Egypte en Australië. Desondanks doet de naam nog niet bij iedereen een belletje rinkelen. Om de naamsbekendheid onder de B2B doelgroep te vergroten, schreef Farm Frites een pitch uit onder vijf bureaus, waarbij C2B eerder deze zomer als winnaar uit de bus kwam.
 
Dit kalenderjaar zal het creatieve bureau een totale social-mediastrategie voor de frietproducent ontwikkelen. Het bureau zal zich daarbij niet alleen bezighouden met de creatie van always-on content, maar ook op de productie van onder meer videoformats én online campagnes, allen gericht op de out-of-home markt.
 
Roos de Bruijne, Brand & Communications Manager Farm Frites: “Farm Frites investeert al ruim 50 jaar in het ontwikkelen, verwerken en vermarkten van aardappelproducten. Hoewel we wereldwijd opereren en een stevige marktpositie in handen hebben, blijven we ambitieus en streven we naar groei. Om hier nieuwe stappen in te zetten, waren we op zoek naar het juiste bureau om ons merk digitaal verder uit te bouwen. De klik met C2B was er eigenlijk gelijk en nu de eerste inhoudelijke stappen ook samen zijn gezet, is het vertrouwen alleen maar gegroeid. We kijken uit naar een mooie samenwerking.”
 
Wereldwijd miljoenenconcern
Tim Meuleman, Managing Partner C2B: “Wat Farm Frites in 50 jaar heeft neergezet is een prachtverhaal: van de verkoop van friet in een schuur in Oudenhoorn naar een wereldwijd miljoenenconcern. En nog steeds als familiebedrijf opererend. Daarnaast zijn de producten zelf zo heerlijk. Om te eten uiteraard, maar ook als basis voor content. Vanuit C2B zijn we er altijd op gebrand om ‘content worth sharing’ te maken. Met de combi van deze heritage en het product friet, kan ik me ontzettend verheugen op al het creatiefs dat we samen gaan ontwikkelen.” 

Media

Marketing

Economisch