Melitta kiest Being There voor Europese campagne

Melitta kiest Being There voor Europese campagne

20-11-2025 (15:21) - Bureaus

Being There wint de internationale pitch van Melitta en zal voor het koffiebedrijf de Europese campagne ontwikkelen. Het bureau is verantwoordelijk voor de strategie en de campagne 'Always up for good coffee' van Melitta die onder andere bekend is van zijn koffiefilters. De focus van de campagne ligt op het vergroten van de merkbekendheid en merkvoorkeur en gaat in eerste instantie live in Nederland, Zweden, Duitsland en Frankrijk.

"We zochten een bureau dat onze heritage begrijpt en tegelijker;jd helpt om relevant te blijven voor nieuwe generaties ko?emakers. Being There heeft ons merk en product goed aangevoeld. Ze wisten feilloos het menselijke van een verder heel functioneel product te vatten", vertelt Sara Hararat-Tehrani, Head of Product Management Co?ee Filtration bij Melitta.

Voyeuristische campagne

'Always up for good coffee' laat zien dat een goede koffiefilter meer is dan een handeling, het is moment van aandacht voor jezelf of voor iemand anders. Melitta staat dagelijks klaar om de koffiemaker te ondersteunen, tijdens zowel een rustige ochtend of drukke middagen. 

De campagne maakt gebruikt van een producteigen oogpunt. Vanaf het keukenkastje gluren we mee in verschillende keukens waar koffie zetten een dagelijks ritueel is. "Melitta staat al generaties lang in onze keukens en is onderdeel van heel veel koffie-zet routines van heel veel mensen. De campagne gaat over die herkenbare koffiemomenten: klein, warm en echt", vertelt Bart Heijboer, creatief directeur Being There. 

Credits:

Klant: Melitta
Head of Product Management: Sara Hararat-Tehrani
Head of Brand Management: Daniela Asmuth

Bureau: Being There
Creative Director: Bart Heijboer & Yona Hümmels
Strategie: Caroline van Hoof, Robrecht Stoekenbroek
Account: Jeroen Konings
Producer: Mariska Fransen

Productiemaatschappij: Holy Fools
Regisseur: Tobias Pekelharing
DOP: Floris van der Lee
Productie manager: Florence Behren
Producer: Defne Anit
Edit: Pim van der Pas
Geluid: Earforce
Muziek: Universal Music
Grading/ online: Crabsalad
Online/ versioning: SquarePXL/ Crabsalad


Media

Marketing

Economisch