Dit zijn de winnaars van de TikTok Ad Awards 2025

Dit zijn de winnaars van de TikTok Ad Awards 2025

19-11-2025 (16:42) - Marketing

De TikTok Ad Awards 2025 hebben dit jaar weer vernieuwende merken en bureaus uit de Benelux in het zonnetje gezet. Zij realiseerden creatieve en succesvolle campagnes door gebruik te maken van TikTok cultuur, actieve community en innovatieve advertentieoplossingen. De campagnes trokken aandacht en lieten zien hoe je met de juiste strategie kan uitblinken op het sociale media platform. 

"Dit jaar zagen we een ongekende diversiteit aan inzendingen. De winnaars zijn stuk voor stuk voorbeelden van hoe je met lef, data en een goed gevoel voor de TikTok-community campagnes bouwt die niet alleen opvallen, maar ook echt impact maken. Het is inspirerend om te zien hoe merken in de Benelux TikTok inzetten als platform voor storytelling, engagement en groei", Michael Nap, Juryvoorzitter.

Categorieën

Greatest TikTok: Albert Heijn | dentsu | TBWA/Holy Fools | "Klinkt als Weekend"
Albert Heijn heeft de prijs mogen ontvangen voor de best algehele campagne. De supermarkt wist deze zomer met hun nieuwe track "Klinkt als Weekend", uitgevoerd door Corry Konings en Bram Krikke, zichzelf te positioneren als de bestemming voor de zomerborrels en barbeceus. 

 

De campagne draaide om het aanstekelijke nummer en dans die speciaal voor TikTok is onwikkeld. Creators en fans werden vanaf het begin hierbij betrokken. Dit zorgde voor maximale zichtbaarheid en participatie die resulteerde is 303 miljoen impressies uit 12.500 unieke TikToks. Meer dan de helft van de doelgroep herkende het nummer en de merkassociatie met weekend en barbeceu nam sterk toe. 

Greatest Creative: Constructiv - De Bouw Kijkt Verder | AKQA Brussels | "Content Builders"
Deze prijs werd toegekend aan De Bouw Kijkt Verder, voor de algehele creatieve aanpak van het merk op TikTok. Met de campagne "Content Builders" transformeerde Constructiv echte bouwvakkers tot TikTok-ambassadeurs. Zij lieten de toegankelijkheid, schoonheid en diversiteit van de bouwsector zien. Door het gebruik van peer recommendations en spontane content wist de campagne zowel nieuw talent aan te trekken als het gevoel van trots te vergroten binnen de sector.

 

De bouwvakkers kregen volledige vrijheid en deelden door middel van trending formats hun dagelijkse ervaringen. In totaal werden er 259 TikToks gemaakt door 24 onbetaalde ambassadeurs. De wervingscampagne leverde 144.500 unieke views op en 100 kwalitatieve solliciaties. 

Greatest Impact: HEMA | Tosti Creative | TRUUS | LINDA. | "HEMA Thuistoilet"
Hema ontving de prijs voor de meest innovatieve en creatieve TikTok-first strategie die zowel maatschappelijke impact als sterke community-betrokkenheid realiseerde. Hema bracht met de "Thuistoilet"-campagne focus op het gebrek aan openbare toiletten voor vrouwen tijdens Koningsdag. Samen met TikTok-creatoe Driplist werd een herkenbare en humoristische video gelanceerd.

Door in te spelen op het momentum van de feestdag wist het bedrijf met een klein budget een groot bereik te creëren. De campagne wist ruim 1,1 miljoen mensen te bereiken en genereerde meer dan 3,1 miljoen impressies met een CPM van €1,61. De campagne groeide uit tot een landelijke beweging die de maatschappelijke impact heeft bewezen. 

Greatest Branding: Colruyt | Fullsend | End Of Year Campaign – Holiday season
De prijs voor een opvallende brandingcampagne die leidde tot goede resultaten in de upper funnel is aan Colruyt uitgereikt. De supermarktketen presenteerde een TikTok-first campagne om merkvoorkeur te versterken tijdens de feestdagen. Met een stapsgewijze aanpak van vroege aanwezigheid tot praktische ondersteuning in de drukste winkelperiode. 

De campagne maakte gebruik van TikToks community-feautyes, zoals reply-with-video. Zowel Nederlandstalige als Franstalige klanten werden bereikt met relevante content. Het resultaat leidde tot een stijging in ad recall van 10.8% in Nederland en een groei in de koopintentie. 

Greatest Performance: Loop Earplugs | GAIN
Loop Earplugs won de prijs voor de innovatieve TikTok-first creatieve aanpak met goede resultaten in de lower funnel, dankzij scaling-strategie en continue optimalisatie. Het merk richtte zich op de doelgroep die al bestaande interesse hadden getoond en gebruikte de meest succesvolle video's om een breek bereik te behalen. De video's waren kort en gemaakt door echte gebruikers. 

Bijna 20% van alle Europese verkopen kwamen vanuit deze campagne, tien keer zoveel als bij eerdere campagnes. Voor elke euro aan kosten leverde het 30% meer op dan gemiddeld, terwijl de kosten om een klant te bereiken 31% lager lag dan normaal. Dit resulteerde in een internationale groei van het merk.


Bureaus

Media

Economisch