
WPP Media wordt Europees mediapartner van Henkel
WPP, het Britse multinationale advertentie- en pr-bedrijf, heeft bekend gemaakt dat WPP Media het geconsolideerde mediabureau is voor Henkel Consumer Brands in heel Europa. Deze uitbreiding van de bevoegdheid omdat de verantwoordelijkheid voor de merken Persil, Perwoll, Breg, Schwarzkopf and Syoss in 30 markten.
Met deze beslissing breiden WPP en Henkel, die al een succesvolle samenwerking in Europa hebben, zich uit door 13 nieuwe markten toe te voegen aan de al 17 bestaande Europese markten die WPP Media in eind 2024 bezitte.Het marketingplatform van WPP, genaamd WPP Open, liet een trackrecord zien op het gebied van efficiëntie en samenwerking. Dit was de doorslaggevende factor voor de beslissing van Henkel.
De competitieve beoordeling richtte zich op de heruitvinding van de media in de toekomst en het stimuleren van groei door het gebruik van kunstmatige intelligentie. De focus van WPP zijn strategie ligt innovatieve werkwijzen, herdefinieerde rollen en een constante focus op het leveren van waarde.
WPP zal de digitale media-activatie van Henkel over 30 markten in Europa leiden vanuit Düsseldorf en London die zich richt op samenwerking en governance. Daarnaast zullen zij samenwerken met lokale markten om in de media rekening te houden met lokale gewoonten en voorkeuren.