PR-bureau Coopr samengesmolten met Brand Potential Benelux

PR-bureau Coopr samengesmolten met Brand Potential Benelux

01-05-2025 (13:25) - Bureaus

PR-bureau Coopr is geïntegreerd in Brand Potential Benelux. Het bureau verbeedt daarmee haar aanbod met merkonderzoek en -strategie, design en PR. De nieuwe strategie van Brand Potential Benelux draait om het vooruithelpen van mensen, merken en bedrijven volgens het principe Influence by Design.

Influence by Design staat voor de overtuiging dat merkinvloed niet per toeval ontstaat, maar ontworpen wordt met strategische intentie en zijn uitwerking vindt in design dat raakt en PR-campagnes en -activaties die versterken. Door middel van het aanbod bouwt Brand Potential merkinvloed met helderheid, overtuiging en creativiteit.

Managing Director van Brand Potential Benelux Jos Govaart is blij dat het bureau definitief de nieuwe fase in gaat: "We hebben de afgelopen maanden de tijd genomen om te zorgen voor een sterke integratie van Coopr en het reeds bestaande Brand Potential. Dat wilden we zorgvuldig doen, allereerst met veel aandacht voor de mensen die er werken maar natuurlijk ook met oog op behoeften uit de markt."

Govaart vervolgt: "We beschikken over een divers palet van ontzettend talentvolle mensen met verschillende perspectieven, ervaring en expertises die tot uiting komen in het werk dat we leveren. We zoeken via gedegen research naar onderliggende waarheden die zorgen voor betere beslissingen. We ontwerpen krachtige, betrouwbare merkidentiteiten, opvallende merkcampagnes en gedenkwaardige PR-activaties. Dat is wat we bedoelen met Influence by Design."

36 professionals

Het nieuwe Brand Potential Benelux telt 36 professionals en wordt geleid door een ervaren Leadership Team bestaande uit Guillaume Furminger (Executive Creative Director), Laila de Vries (Client Service Director), Judith Vermulst (PR Director), Jos Govaart (Managing Director) en Ali Marmaduke (Strategy Director). Marmaduke sloot zich in september 2024 aan bij Brand Potential.

Govaart over zijn komst: "Ali brengt een indrukwekkende staat van dienst met zich mee met meer dan 15 jaar ervaring in strategische merkpositionering en -ontwikkeling." Voorheen werkte hij bij toonaangevende internationale bureaus als Bulletproof, DesignBridge en Hill & Knowlton waar hij de merkstrategieën ontwierp voor merken in diverse sectoren, waaronder FMCG, technologie en retail. "Zijn expertise in consumentengedrag en merkstrategie zorgt voor een waardevolle toevoeging aan het leadership team van Brand Potential Benelux", vervolgt Govaart.

Onderdeel van Candid-platform

Brand Potential Benelux bedient opdrachtgevers zoals Albert Heijn, Etos, Bidfood, Coca-Cola, Esri, Eurostar, Pathé, LinkedIn, Look-O-Look, Klene, Pickwick, Lenovo en Volvo Cars. Het bureau is gevestigd in Amsterdam, Rotterdam en Antwerpen en valt onder moederbedrijf Brand Potential Group, opererend vanuit Londen. De Brand Potential Group is onderdeel van het Candid-platform.


Media

Marketing

Economisch