Qindle verwelkomt nieuwe Creative en Innovation Director

Qindle verwelkomt nieuwe Creative en Innovation Director

12-06-2025 (15:20) - Bureaus

Designconsultancy Qindle breidt het managementteam uit met twee nieuwe gezichten om de groei in innovatiegedreven sectoren als deeptech en health-pharma bij te benen. Lian van Meerendonk is de nieuwe Innovation Director en Kristian Russel de nieuwe Creative Director.

Op de foto: v.l.n.r. Kristian Russel, David Franklin, Lian van Meerendonk, Jasper van Eck

In haar nieuwe rol zal Van Meerendonk zich richten op het versterken van Qindle’s innovatie- strategische aanbod, het begeleiden van klanten bij het (her)definiëren van hun portfolio en het vormgeven van hun langetermijnvisie, een domein dat ze de afgelopen jaren mede vormgaf binnen Qindle’s propositie.

"De waarde van een innovatiestrategie ligt voor mij in het vermogen om complexe uitdagingen tastbaar te maken. Of we nu een toekomstig productportfolio vormgeven of concepten ontwikkelen die nieuwe kansen bieden, het gaat erom ambitie om te zetten in iets bruikbaars. Dat is wat ‘make it real’ voor mij betekent. Ik kijk ernaar uit om op dit fundament samen verder te bouwen met onze huidige, én toekomstige klanten."

Leider van waardevolle rebranding

De nieuwe Creative Director Kristian Russell heeft bijna twintig jaar ervaring de in tech-sector, brand- en product development. Russell leidde de wereldwijde rebranding van Arm, waarbij hij een marketingteam van 150+ opbouwde en bijdroeg aan een merkgroei van $10 miljard. Naast het versterken van het creatieve leiderschap van Qindle, brengt Russell expertise in de semiconductor-industrie, consumententechnologie en een begrip van het Amerikaanse technologie-landschap naar Qindle.

"Ik ben erg enthousiast om onderdeel te zijn van Qindle, omdat we blijven voortbouwen op het werk van dit buitengewoon briljante team en om onze creatieve en merkexpertise wereldwijd naar nieuwe, onontgonnen gebieden te brengen. Qindle's mix van innovatieve positionering, haarscherp strategisch denken en diepgaand ontwerptalent op het gebied van CI, 2D, 3D, digitaal en productontwerp is echt uniek."

Realiseren van groeiambities

"Kristian's komst helpt ons te verdubbelen waar we goed in zijn: het combineren van creatieve helderheid met diep strategisch inzicht op het gebied van merk, technologie en innovatie - op wereldwijde schaal", zegt Taco Schmidt, medeoprichter en CEO van Qindle. "En met Lian in haar nieuwe managementrol, versterken we dit met strategische diepgang die is gebaseerd op jarenlange ervaring binnen onze meest innovatieve projecten. Samen betekenen deze benoemingen een stap voorwaarts in het realiseren van onze groeiambities."

Kristian Russell en Lian van Meerendonk werken nauw samen met het bestaande managementteam, waar David Franklin en Jasper van Eck deel van uitmaken, en met medeoprichters Taco Schmidt en Ype Jorna. Russell volgt Jason Kempen op, die de afgelopen jaren een belangrijke rol heeft gespeeld bij de opbouw van het creatieve fundament van het bureau.


Media

Marketing

Economisch