
Revolution Ad lanceert interactief advertentieformaat
Revolution Ad, een creatief advertentienetwerk dat interactieve en prestatiegerichte campagnes ontwikkelt voor A-merken, introduceert vandaag zijn eigen advertentietechnologie in Europa. Deze nieuwe oplossing combineert 3D-advertentieformaten met programmatische levering en is ontwikkeld om traditionele banners nieuw leven in te blazen.
De nieuwe 3D-advertenties zijn compatibel met smartphones, tablets en pc’s en bieden consumenten de mogelijkheid om producten te draaien, in te zoomen en elk detail te bekijken. In eerdere campagnes bleken de conversieratio’s tot wel 40% hoger te liggen dan bij conventionele banners.
'Laten we eerlijk zijn: banneradvertenties zijn passé. Consumenten scrollen er gedachteloos langs, merken verspillen er hun budgetten aan, en bureaus zitten vast aan formats die niemand zich herinnert,' zegt Ramona Ramdaras, CEO en oprichter van Revolution Ad. 'Revolution Ad introduceert een nieuwe premiumlaag binnen digitale advertising — een impactvol advertentieformaat dat echt opvalt, aandacht trekt, prestaties verbetert en merkbekendheid verhoogt — en dat allemaal terwijl het naadloos integreert met DSP’s.'
De advertenties zijn niet alleen volledig interactief en realtime gepersonaliseerd, maar ondersteunen ook virtueel uitproberen en directe aankopen via shoppable banners. De technologie werd ontwikkeld in samenwerking met The Valley (UX en creatieve richting) en 270 Degrees (3D-engineering). Merken kunnen de advertenties inzetten op het eigen Revolution Ad-netwerk, maar ook op externe netwerken, waaronder Google AdSense. De eerste klant die met de nieuwe technologie aan de slag gaat is het internationale merk Rituals. In Duitsland lanceert het een interactieve paascampagne.