Stijn Waterman terug bij Ambassadors als Creative SFX Supervisor/Director

20-03-2023 (15:33) - Bureaus

Ambassadors verwelkomt oud-collega Stijn Waterman als Creative VFX Supervisor/ Director. Waterman brengt meer dan 15 jaar ervaring mee uit de productie- en postproductie-industrie en is een vertrouwd gezicht voor de Ambassadors-familie.

Na de filmacademie begon Waterman zijn carrière bij Ambassadors, waar hij jarenlang werkte, eerst als Flame-artist en daarna als Visual Effects Supervisor. Zijn liefde voor cinema en storytelling bracht hem vervolgens bij Eyeforce, waar hij zijn horizon verbreedde als Director en filmmaker. Daarna werkte hij 8 jaar als freelancer voor onder andere Adidas, Red bull, Corona en WeTransfer.

Nieuwe divisie

Vanaf april start Waterman als Visual Effects Supervisor voor Ambassadors Amsterdam en New York, waar hij creatieve leiding zal geven aan projecten. Daarnaast zal hij betrokken zijn bij het opzetten van een nieuwe divisie, die workflows biedt voor het creëren van content, van concept tot postproductie en alles daartussenin. Waterman zal nauw samenwerken met Founding Partner Halbo van der Klaauw en General Manager Christel Hofstee.

Nieuw tijdperk

Stijn Waterman: “De visie waarmee Ambassadors zich de komende jaren wil ontwikkelen biedt enorm veel mogelijkheden en ik ben enthousiast over wat we samen kunnen bereiken. Ik zie Ambassadors als de volgende stap in mijn carrière en ik ben verheugd om te zien waar deze reis ons naartoe brengt.” Halbo van der Klaauw: “De creatieve inbreng van Stijn en dynamische kijk op het productieproces, geeft ons een frisse nieuwe blik op onze edit- vfx/online- en color. De wereld van visual effects verandert razendsnel en Stijn is de juiste persoon om dit nieuwe tijdperk voor Ambassadors binnen te stappen".

Recente projecten van Ambassadors zijn onder andere 'The XMinded' voor BMW, met de zesvoudig Grammy-genomineerde muzikant Chief Xian aTunde Adjuah, tegen een achtergrond van VFX-beelden ontwikkeld door de studio. 

Beeld: Stijn Waterman


Media

Marketing

Economisch