
TBWA\NEBOKO haalt Thijs de Boer binnen als Creative Director
TBWA\NEBOKO breidt haar creatieve leiderschapsteam uit met de komst van Thijs de Boer als Creative Director. Thijs heeft een indrukwekkende staat van dienst, met talloze onderscheidingen zoals Cannes Lions en Effies. In zijn nieuwe rol zal hij bijdragen aan de verdere groei van de creatieve ambities van het bureau en haar klanten.
'Als Ajax belt, zeg je natuurlijk geen nee', zegt Thijs over zijn aanstelling. 'Laten we eerlijk zijn; TBWA\NEBOKO is al veel langer het beste bureau van Nederland. Ongelooflijk knap hoe ze voor de mooiste merken al jaren topwerk maken, met de aanstekelijke ambitie om steeds beter te worden. De TBWA-ers die ik ken en heb gesproken zijn niet alleen heel goed, maar vooral ongelooflijk prettige mensen. Ik kijk ernaar uit om samen Champions League te spelen.'
Bijvoorkeur en Cheil
Met een rijke carrière in de reclamewereld en internationale erkenning brengt Thijs veel kennis en ervaring mee. Hij richtte eerder zijn eigen bureau Bijvoorkeur op, was European Creative Chairman bij Cheil Worldwide en werkte voor merken als KPN, BMW, Unilever, ABN AMRO en Samsung. Over zijn tijd bij Cheil vertelt hij: 'Ik ben trots op wat we bij Cheil hebben neergezet. Met modern werk voor onder andere Samsung, hebben we Cheil als creatief bureau zichtbaar gemaakt.'
Darre van Dijk, CCO TBWA\NEBOKO, is enthousiast over de aanstelling: 'Thijs is een geweldige creatieve leider. Zijn passie voor het creëren van impactvolle campagnes is aanstekelijk. Veel van z'n werk heeft ook een vorm van innovativiteit, wat heel goed past binnen ons bureau. Daarnaast brengt hij ook een bak ervaring met zich mee, heel goed voor de dynamiek op de creatieve vloer. En niet geheel onbelangrijk: het is ook nog eens een hele leuke gozer!'