
Unie van Waterschappen kiest voor Johnny Wonder
De Unie van Waterschappen heeft Johnny Wonder gekozen als bureau voor al haar publiekscampagnes voor de komende drie jaar. Daaronder vallen onder meer de Waterschapsverkiezingen van 2027. Aan de keuze ging een uitgebreid aanbestedingstraject vooraf.
Willem Wensink, MT-lid Vereniging en Communicatie & Bestuurlijk Juridische zaken bij de Unie van Waterschappen: "Met de gezamenlijke communicatie van de 21 waterschappen willen we laten zien hoe belangrijk het waterbeheer voor ons land is, zeker in het licht van alle uitdagingen op gebied van klimaatverandering. Daar willen we de komende periode extra op inzetten. In Johnny Wonder hebben we een mooie partij gevonden om ons hierbij te helpen."
Michiel de Vries, Managing Director van Johnny Wonder: 'We zijn supertrots dat we deze aanbesteding hebben gewonnen en kunnen eigenlijk niet wachten om aan de slag te gaan. Eerst en vooral omdat de thema's waarmee de Waterschappen zich bezighouden ons na aan het hart liggen. De negatieve gevolgen van klimaatverandering zijn ook in ons land al voelbaar. Van schade aan funderingen door droogte tot wateroverlast in natte periodes en de afname van de biodiversiteit."
Ook de verslechtering van de waterkwaliteit is een belangrijk thema. Voor de waterschappen ligt op dat soort thema's de komende jaren een enorme opdracht. "Het is een fijn vooruitzicht dat we daaraan met creatieve oplossingen en campagnes mogen bijdragen", vervolgt De Vries.