Winnaars RA*W x HEMA young talent pitch bekend

27-07-2022 (11:44) - Bureaus

RA*W en HEMA organiseerden begin deze maand (8 en 9 juli) een uitdagende pitch voor jong talent om zich verder te ontwikkelen binnen de creatieve industrie. De winnaars van de RA*W x HEMA pitch:
 
Mick Vuur (jr. creative, Publicis Group), Geke Duffhues (student, Fontys Hogeschool) en Nina Rapisarda (jr. project manager, Boomerang).
 
Een groep van 20 jonge talenten kregen de briefing op vrijdag gepresenteerd door Bart Kleijzen van HEMA, op zaterdag werkten ze een hele dag toegewijd aan de pitch ideeën. Ze werden hierbij ondersteund door 5 creative challengers: Michiel Wolters (Boomerang), Esmé Brinkman (Blauw Gras), Sabrina Beek (Hammerfest), Emilio Franquelo (HERC) en Anne Merel Verleun (Hammerfest): “Het was tof om te zien hoe gedurfd sommige ideeën waren en hoe dit in dit geval HEMA verraste en uitdaagde. Met drie soortgelijke routes liet deze pitch weer eens zien dat een goed uitgevoerde presentatie  doorslaggevend is."
 
 
De jonge creatieven werkten op een briefing voor HEMA producten die je nodig hebt wanneer je op kamers gaat, vegan make-up en alle denkbare spullen voor studie en school. De uitdaging? Een propositie ontwikkelen gericht op GenZ, die HEMA weer relevant maakt voor deze doelgroep (focus op studenten). 
 

Life changing

Het winnende idee is gebaseerd op het inzicht dat het spannend, zelfs life changing kan zijn, wanneer je voor het eerst op jezelf gaat wonen. Het veilige, comfortabele gevoel dat je ouders dichtbij zijn en overal mee helpen, valt weg. Precies op dit moment neemt HEMA het stokje over met haar “redpakket”: per situatie een op maat gemaakt pakket voor studenten. Bijvoorbeeld wanneer je ziek wordt, moet schoonmaken, koken, wassen of zelfs je eerste date hebt. Het scherpe voorstel qua timings, PR en samenwerkingen maakte het concept compleet. “Nieuwe mensen leren kennen en aan een vette briefing mogen werken, maakte het echt een super toffe ervaring om mee te doen aan een RA*W pitch. We zijn mega trots op ons winnende concept en kijken er heel erg naar uit om samen met HEMA aan tafel te zitten en verder te sparren!", aldus het winennde team.
 

Doelgroep-insights

Ook de andere teams verrasten HEMA met out-of-the-box concepten: van pop-up stores als doorleefde studentenkamers tijdens de introductieweken, TikTok experiences in door het land tourende vrachtwagens, tot catchy copy dat een minder rommelige wereld begint bij een minder rommelig huis, HEMA winkels letterlijk op z’n kop zetten en seizoensgebonden toolkits met bijhorende memes. Bart Kleijzen, HEMA: ”Gaaf om jong talent te laten nadenken over onze uitdagingen, zeker omdat ze zelf ook de doelgroep zijn van de campagne. Het was voor ons een inspirerend weekend vol met doelgroep-insights en een betere kijk op hun blik op HEMA”. 
 

Unieke kans

De winnaars zijn uitgenodigd op het kantoor van HEMA in Amsterdam Noord, om daar samen na te denken over de concrete uitwerking van hun concept. “Dit was wederom een unieke kans voor jong talent om betrokken te zijn bij de ontwikkeling van een campagne voor een echte opdrachtgever, waarbij in dit geval ook nog eens voor lovebrand HEMA - een van de sterkste retailmerken van Nederland. Voor deelnemers een toffe ervaring en waardevolle toevoeging aan hun portfolio, voor HEMA een impactvolle manier om vanuit een jonge, frisse invalshoek input te krijgen van de doelgroep die ze willen bereiken”, zegt Romy Bulters, boardmember van RA*W.
 
 
 

 


Media

Marketing

Economisch