
Als een kind zo blij door voorjaarscampagne HORNBACH
Met de eerste zonnestralen in zicht opent HORNBACH het tuinseizoen met een nieuwe campagne. Dit keer draait alles om het plezier dat klussen in de tuin met zich meebrengt. De commercial laat zien hoe een gigantische speelgoedtruck vol tuinartikelen en gereedschap mensen naar buiten lokt, klaar om aan de slag te gaan.
'In ieder van ons schuilt een kind dat zodra het voorjaar is gestart, staat te springen om naar buiten te stormen en aan de slag te gaan,' zegt Maarten Post, Hoofd Inkoop & Marketing bij HORNBACH. 'Met deze campagne laten we zien dat die vreugde nooit ver weg is. Het moment dat je iets met je eigen handen maakt of creëert, kan dat gevoel van kinderlijke blijdschap ineens bij je oproepen. De euforie is de drang van alle HORNBACH-klussers om tuinprojecten weer met beide handen aan te pakken en hun gevoel van welzijn na een lange winter binnenshuis een flinke oppepper te geven.'
Reusachtige speelgoedtruck
De commercial begint in de laatste grijze dagen van de winter, waarin mensen nog binnen zitten. Dan klinkt er een vrolijk deuntje door de straten. Het blijkt te komen van een enorme speelgoedtruck, tot de nok toe gevuld met tuinartikelen en gereedschap. Voorbijgangers reageren meteen: alsof ze weer kinderen zijn, rennen ze naar buiten en storten zich enthousiast in de laadbak vol groen en gereedschap.
Grootschalige campagne
De campagne begon op 11 maart met een korte teaser op tv van vijf seconden. Nu volgt de officiële lancering met een 60-seconden tv-spot en een kortere versie van 30 seconden. Daarnaast is de campagne te zien en te horen via radio, buitenreclame en printadvertenties.
Ook online en in de bioscoop wordt de commercial ingezet. Vanaf 24 april is er in de bioscopen een langere versie van twee minuten te zien, aangevuld met een 45-seconden spot.
Credits
Bureau: HeimatTBWA
Productie: Tony Petersen Film Berlin
Regie: Fredrik Bond
Sound design: FRIDGE dma tonstudio GmbH