Aquafresh lanceert zoektocht naar Junior Duurzaamheidscaptain

30-11-2021 (10:26) - Campagnes

Aquafresh start samen met TikTok-fenomeen Meester Jesper een nieuwe zoektocht naar een Junior Duurzaamheidscaptain. Deze tiener van 13 tot 17 jaar uit Nederland zal de duurzaamheidsdoelstellingen van Aquafresh beoordelen en adviseren over toekomstige duurzaamheidskwesties en -initiatieven. De winnaar zal een dag meedraaien met het team en zo bijdragen aan het streven van de organisatie naar duurzame mondverzorging.
 
Om de Junior Duurzaamheidscaptain te vinden, werkt Aquafresh samen met Meester Jesper, de schoolmeester die bekendheid verwierf met leerzame én grappige TikTok-video’s. Hij doet een oproep aan tieners met een passie voor duurzaamheid om zich aan te melden. Zij kunnen meedoen door een video te uploaden op TikTok, met @meesterjesper en #AquafreshNL getagd. Daarin vertellen ze waarom zij de eerste Junior Duurzaamheidscaptain van het merk willen worden en welke veranderingen ze zouden willen zien.


Volledig recyclebare verpakkingen in 2022

De nieuwe kans valt samen met de aankondiging dat alle Aquafresh tandenborstels plasticvrije, recyclebare verpakkingen hebben, gemaakt van verantwoord geproduceerd karton en geregenereerde cellulose. Daarnaast heeft het merk toegezegd dat haar tandpastatubes in Nederland medio 2022 volledig recyclebaar zullen zijn. De eerste gerecyclede Aquafresh tubes liggen nu al in de winkels.
 
De overstap naar plasticvrije tandenborstelverpakkingen helpt de impact van plastic verpakkingen op de planeet met meer dan 300 ton per jaar* te verminderen en door de overstap naar recyclebare tubes kunnen in Nederland 9.115.000 tubes per jaar worden gerecycled.
 
Janet Boonstra, Brand Manager bij Aquafresh: "De Junior Duurzaamheidscaptain is een heel belangrijk initiatief voor ons bij Aquafresh. Het stelt ons in staat om rechtstreeks te spreken met degenen die zijn opgegroeid met nieuwe gewoontes, overtuigingen en doelen op het gebied van duurzaamheid: tieners en jongvolwassenen."

Iedereen van 13 t/m 17 jaar die in Nederland woont, kan zich via TikTok aanmelden voor deze exclusieve kans. Naast een video op TikTok kunnen deelnemers hun motivatie ook mailen naar aquafresh@webershandwick.com. De actievoorwaarden vind je hier.