LINDA.meiden en Blitsbee moedigen meiden aan hun borsten te chekcen

LINDA.meiden en Blitsbee moedigen meiden aan hun borsten te chekcen

02-10-2025 (15:39) - Campagnes

In het kader van de Borstkankermaand bundelen LINDA.meiden en Blitsbee hun krachten voor een impactvolle bewustwordingscampagne: "Check je borsten, meiden". Het doel van de campagne is om jonge vrouwen te stimuleren om regelmatig hun borsten te controleren.

Borstkanker is ook iets dat jonge vrouwen kan overkomen. In verschillende online uitingen wordt de doelgroep uitgelegd waarom het belangrijk is om een borstencheck te doen én hoe ze dat het beste doen. De campagne wordt breed uitgerold, online, via de social kanalen van LINDA.meiden en Blitsbee, en offline met rondes toiletreclame.

Tietset

Speciaal voor deze campagne ontwikkelden LINDA.meiden en Blitsbee drie sets met limited edition nagelstickers: ‘De Tiet’, ‘Pink Power’ en ‘Pink force’. De volledige opbrengst van deze sets gaat naar Pink Ribbon, de organisatie die zich inzet voor borstkankeronderzoek en steun aan borstkankerpatiënten. De nagelstickers zijn vanaf nu verkrijgbaar voor €19,99 via de Blitsbee online shop.

Jantine Agterhuis, de eigenaar van stickermerk Blitsbee, heeft een persoonlijke reden waarom deze campagne zo belangrijk voor haar is. Toen ze begin dertig was werd er bij haar borstkanker ontdekt. Zij zegt hierover: "Vorig jaar rond deze tijd zag mijn leven er heel anders uit. Toen was ik net klaar met mijn laatste chemo. Het was zwaar, maar hé, kijk waar we nu zijn! Dankbaarder dan ooit èn kankervrij. Vandaag de dag kijk ik vooruit naar de toekomst, vier ik het leven, en hopelijk kan ik mijn verhaal gebruiken om anderen te helpen."

Doe de check

De maand oktober staat ieder jaar wereldwijd in het teken van de Borstkankermaand, om extra aandacht te vragen voor bewustwording, onderzoek en herkenning van borstkanker. Maar liefst 1 op de 7 vrouwen krijgt borstkanker. LINDA.meiden schreef eerder een artikel over hoe meiden afwijkingen kunnen ontdekken.