D8 creëert logo en pitch movie voor WorldPride Amsterdam 2026

18-11-2021 (16:40) - Campagnes

D8 heeft het creatief concept ontwikkeld voor Pride Amsterdam, zij gaan namelijk pitchen om World Pride 2026 te hosten. Ter gelegenheid van de 25ste verjaardag van het homohuwelijk en de 30ste verjaardag van de eerste Canal Parade, biedt deze pitch het potentieel voor Amsterdam om het evenement voor de eerste keer te organiseren, een grote kans voor de stad om als een hernieuwd baken van hoop op het wereldtoneel te schitteren.

Rondom het thema 'Unity' is een centraal creatief concept ontwikkeld en is Pride Amsterdam voorzien van een scala aan ideeën en inspiratie om de visuele identiteit van WorldPride voor en tijdens het evenement tot leven te brengen.

Het uiteindelijke ontwerp is gebaseerd op het concept van de caleidoscoop om een ??holistisch visueel beeld te vertegenwoordigen dat uit veel verschillende onderdelen bestaat, net zoals het heldere en levendige spectrum van wereldwijde bezoekers die samenkomen om de LGBTQ+-gemeenschap te vieren tijdens WorldPride.

Mocht Amsterdam de gekozen gaststad wordem, dan zal D8 een volledige merkidentiteit voor het evenement ontwikkelen.
De video wordt geladen, een moment...duurt het te lang, refresh dan even.