![Good Busy lanceert samen met Monkeys & Bananas campagne ‘Werk-levenslessen’](/public/image/2025/schermafbeelding_2025-02-06_om_16.58.56.png)
Good Busy lanceert samen met Monkeys & Bananas campagne ‘Werk-levenslessen’
Good Busy, een initiatief van vereniging Nederlandse Organisaties Vrijwilligerswerk (NOV), lanceert met social media agency Monkeys & Bananas en Heroes Only de grootschalige LinkedIn-campagne ‘Werk-levenslessen’. Deze campagne richt zich op ondernemers en HR-professionals en heeft als doel hen te inspireren om medewerkersvrijwilligerswerk te omarmen. Met LinkedIn als belangrijkste platform loopt de campagne tot eind maart.
Vrijwillige inzet door medewerkers wordt ook wel medewerkersvrijwilligerswerk, corporate volunteering of employee volunteering genoemd. Medewerkers van een onderneming mogen dan tijd en kennis beschikbaar stellen voor vrijwilligerswerk bij non-profit organisaties of goede doelen. Een beweging waar steeds meer ondernemers in Nederland de meerwaarde van zien.
Tijd om in actie te komen
De campagne richt zich via LinkedIn op ondernemers en HR-professionals en leidt hen met creatieve content naar een speciale landingspagina. Hier kunnen zij een gratis toolkit met tips en een stappenplan aanvragen om medewerkersvrijwilligerswerk op te starten. "Onze missie is om bedrijven te inspireren en kennis en handvatten te bieden om met vrijwillige inzet van hun medewerkers positief verschil te maken in hun omgeving. Dat levert veel goeds op voor de samenleving, en tegelijkertijd ook voor hun eigen medewerkers en organisatie," zegt Yvonne Snelders van Good Busy. "Samen met Monkeys & Bananas brengen we deze boodschap aan de hand van echte verhalen naar buiten."
Een samenwerking voor impact
Monkeys & Bananas is verantwoordelijk voor de creatieve strategie en uitvoering van de campagne. Heroes Only draagt bij vanuit hun expertise in 1-op-1 marketing. Monkeys en Bananas staat om zijn vernieuwende aanpak en expertise is social native content. "Deze campagne laat zien hoe creativiteit en maatschappelijke betrokkenheid hand in hand gaan," aldus Alain de Schutter, eigenaar Monkeys en Bananas. "We zijn trots op deze samenwerking en geloven in de impact die we samen kunnen maken, echt een project dat ons aan het hart gaat."