Makro lanceert eindejaarscampagne rondom 'eindejaarsgekte'

Makro lanceert eindejaarscampagne rondom 'eindejaarsgekte'

05-11-2025 (13:49) - Campagnes

Makro luidt het feestdagenseizoen in met een campagne die laat zien hoe het ondernemers helpt grip te krijgen op de jaarlijkse eindejaarshectiek. Onder het motto ‘De meest hysterische tijd van het jaar’ positioneert Makro zich als dé partner voor ondernemend Nederland in een periode die vaak allesbehalve ontspannen is.

Het laatste kwartaal van het jaar is traditioneel de drukste tijd voor ondernemers: pieken in opdrachten, last-minute klantaanvragen, feestborrels organiseren, kerstpakketten regelen en ondertussen ook nog het thuisfront tevreden houden. Makro begrijpt deze uitdagingen en biedt rust en overzicht met een breed assortiment food- en non-foodproducten, vakspecialisten met deskundig advies en alles-onder-één-dak bij de voordeligste groothandel.

Susan Stevens, Head of Marketing bij Makro: "Met onze eindejaarscampagne willen we de waarde propositie van Makro op een aantrekkelijke manier laten zien. Als de voordeligste groothandel van Nederland bieden we de ondernemer grip - aan het einde van het jaar - met kerstpakketten, deskundig advies van onze vakspecialisten en professioneel horeca-assortiment in zowel food en non-food."

Kerstklassieker in een nieuw jasje

De campagne speelt op humoristische wijze met het contrast tussen het perfecte kerstbeeld en de realiteit van ondernemers in december. Samen met Yune is een herkenbare remake gemaakt van de bekende kerstklassieker ‘It’s the most wonderful time of the year’. Waar veel merken mikken op emotie, kiest Makro voor een glimlach.

Richard Hol, Creative Director bij Yune: "We wilden een campagne maken die ondernemers écht herkennen. Geen tranentrekkers, maar een knipoog naar de hectiek van december. Het resultaat is een hilarische, herkenbare video die laat zien dat Makro er is om ondernemers te ontzorgen."

Geïntegreerde samenwerking tussen Media en Creatie

De campagne is ontwikkeld door Yune en Initiative Media, die afgelopen zomer gezamenlijk de pitch van Makro wonnen. Yessica Zwetsloot, Client Partner: "We zijn met elkaar enorm trots op het resultaat van deze geïntrigeerde samenwerking voor en met Makro, dat in een kort tijdsbestek is gerealiseerd."

De uitrol vindt plaats via online video, social media, radio en in alle Makro-vestigingen.

Credits

Makro: Susan Stevens, Patrick van Duren, Luuk Schuiling, Nadine Niessen, Kathelijne Venema en Fleur Bouchier
Strategie: Joris Nuiver (Yune) & Ewout Lieben (Initiative)
Mediaplanning & inkoop: Initiative (Celine Prevos, Carmen Bos & Laurens Timmer)
Creatie: Yune (Richard Hol, De Reclamevrouwen, Sabina Groot en Milou van den Aker)
Account: Frank Willemse (Yune) & Linda van Dijk (Initiative)
Projectmanagement: Esther Euwema (Yune)
Regie: Neal Kok (Aanstekelijk)
Muziek: Ambassadors
Producer: Daan Geuke (Yune)