DDB transformeert Transavia met merkverhaal 'Niet normaal gewoon'

DDB transformeert Transavia met merkverhaal 'Niet normaal gewoon'

04-11-2025 (11:00) - Campagnes

Na de gewonnen pitch eerder dit jaar, rolt DDB Amsterdam het nieuwe merkplatform van Transavia uit. Met de nieuwe merkboodschap 'Niet normaal gewoon' wordt Transavia gepositioneerd als dé maatschappij voor iedereen die gemakkelijk en prettig wil reizen.

In de eerste merkfilm maken we kennis met purser Thijs (Mike Weerts), het nieuwe gezicht van Transavia. Hij belichaamt waar de luchtvaartmaatschappij voor staat: betrokken zonder opsmuk, professioneel zonder afstandelijkheid en bevlogen zonder zweverigheid.

In de verschillende campagnes neemt de purser ons mee naar verschillende vakantiebestemmingen. Thijs' karakter sluit aan bij de nieuwe koers: Transavia maakt gewoon goed vliegen zonder overbodige poespas verassend plezierig. En dat maakt de luchtvaartschappij 'Niet normaal gewoon'.

Brede uitrol

Het 'Niet normaal gewoon'-verhaal wordt de komende maanden breed uitgerold via social, online video, persberichten en in de vliegtuigen. De verschillende assets worden voor alle kanalen, lagen en touch points continu geoptimaliseerd. Eerder maakten Studio Dumbar en Dept de nieuwe merkidentiteit van Transavia, die ook draait om het eigentijds, toegankelijk en toekomstgericht karakter. 

Bekijk de eerste beelden van Thijs hier:

  

Credits

Transavia
DDB Amsterdam
Holy Fools
Massive Music
Public Audio