
Fightclub X WeCare komen in actie voor vrouwen in een wereld vol moeten
Vrouwen worden dagelijks overspoeld door verwachtingen: een succesvolle carrière, een perfect gezin, een verzorgd uiterlijk, gezonde voeding en een actief sociaal leven. Dat constante moeten leidt vaak tot stress, overspannenheid en het gevoel tekort te schieten. Met de merkcampagne Good for you! laat WeCare zien dat het oké is om niet alles te moeten. Keuzes die goed voor jou zijn, zijn altijd de juiste keuzes.
De campagne richt zich op vrouwen tussen 35 en 65 jaar, van drukke werkende moeders tot empty nesters, die voortdurend balanceren tussen werk, gezin en sociale verwachtingen. In plaats van nog meer eisen te stellen, omarmt WeCare het alledaagse onvolmaakte. Marleen van der Maarel, Category Marketing Manager WeCare: “In een wereld waarin vrouwen vaak het gevoel hebben dat ze alles moeten kunnen, wil WeCare een merk zijn dat écht ondersteunt, het gevoel van ‘we got your back’. Met de campagne Good for you! brengen we die houding tot leven. We moedigen de kleine keuzes die goed voelen aan, juist omdat ze passen bij wat iemand op dat moment nodig heeft. Zonder oordeel, met begrip en herkenning.”
Guerilla en DOOH
Met herkenbare statements verrast de campagne, ontwikkeld door Reclamebureau Fightclub, vrouwen midden in de dagelijkse hectiek. Op muren, viaducten, stoepen en parkbankjes duiken teksten op die een lach en herkenning oproepen. Zoals: Mega druk dus ze aten pannenkoeken. Drie dagen op rij. Iedereen heeft het overleefd. Good for you!
De boodschap krijgt extra kracht via digitale schermen op plekken waar vrouwen zich bewegen, zoals winkelcentra. Statements als Ging voor salade. Werd chocolade. Good for you! laten zien dat het bij de campagne draait om het vieren van keuzes die misschien niet perfect zijn, maar wel goed voelen.
Online doorvertaling met video en social
Ook online krijgt de campagne volop ruimte. Via social kanalen zoals Meta en TikTok toont WeCare herkenbare, soms grappige situaties waarin vrouwen bewust kiezen voor zichzelf zonder schaamte of schuldgevoel. De afsluitende boodschap blijft steeds dezelfde: Good for you!
Credits
Klant: WeCare
Creative Agency: Fightclub
Mediabureau: Mediaplus
Video Content productie: Less.noise