The Ordinary laat zien hoeveel influencers daadwerkelijk kosten

The Ordinary laat zien hoeveel influencers daadwerkelijk kosten

28-04-2025 (14:28) - Campagnes

The Ordinary opende onlangs de 'Secret Ingedrient' in Soho, New York City. Met deze pop-up wilde het transparante cosmeticamerk aandacht vragen voor de opgeblazen prijzen in de beauty-industrie veroorzaakt door celebrity endorsements.

In de pop-up waren twee grote bergen geld te zien, een visualisatie van hoeveel beroemdheden daadwerkelijk kosten. Volgens The Ordinary verhogen samnenwerkingen met hen de productprijs van cosmeticaproducten van 30 tot wel 100 procent. Bovendien vragen de bekendste influencers soms wel 10 miljoen dollar per post. Belachelijk, vinden zij. The Ordinary ziet dat geld liever geïnvesteerd worden in hoogwaardige ingrediënten en wetenschappelijk onderzoek. 

"Wij zijn een merk gebouwd op wetenschap, niet op beroemdheid. De meeste mensen hebben geen idee hoe duur dat ‘ingrediënt’ eigenlijk is," zegt Amy Bi, VP of Brand bij The Ordinary. "Daarom laten we het hen op de meest tastbare manier zien. We zijn enthousiast om dit tot leven te brengen in Soho en de industrie uit te dagen om opnieuw na te denken over de waarde van marketing."