Meer Nederlanders aan het wandelen met hulp van a.s.r.

Meer Nederlanders aan het wandelen met hulp van a.s.r.

24-04-2025 (11:38) - Campagnes

De komende vier jaar is a.s.r. hoofdsponsor van de Avond4daagse en partner van de Koninklijke Wandelbond Nederland (KWbN). Voor kinderen is de Avond4daagse één groot feest, terwijl het voor ouders al een sport op zich is om aan de start te verschijnen. Met de nieuwe campagne, ontwikkeld met TheMerge, laat a.s.r. zien dat te begrijpen en te helpen. 

Haasten van werk, snel koken en iedereen aangekleed en met snacks op tijd op de startlocatie krijgen: zomaar een greep uit de redenen waarom de Avond4Daagse een uitdaging voor ouders is. Op asr.nl/aandewandel vind je de ultieme Avond4daagse-checklist, snelle en gezonde recepten, en de officiële Avond4daagse-track van Sarita Lorena.

Deze campagne is onderdeel van een partnership tussen a.s.r. en de KWbN. Wandelen is de laagdrempeligste manier van bewegen, maar we doen het te weinig, ook kinderen. Als hoofdsponsor van de Avond4daagse wil a.s.r. meer mensen aan het wandelen krijgen, om gezonder en vitaler te worden. Ook na de Avond4daagse blijft a.s.r. zich inzetten om Nederlanders aan de wandel te krijgen. Zo word je bijvoorbeeld bij een aantal producten van a.s.r. beloond voor wandelen.

Wandelen makkelijker en leuker maken

"De Avond4daagse is het startpunt van ons partnership," zegt Hella de Weger, Brand- en Marcom Director bij a.s.r. "En laten we eerlijk zijn: het is een feest, maar je moet wél zorgen dat je kinderen op tijd eten terwijl je moet haasten vanuit werk. Wij maken het nét wat makkelijker en leuker. Met muziek, hulp en inspiratie. Als je wandelen leuk maakt, wordt het vanzelf een gewoonte."

Frank Jockin, Creative Partner bij TheMerge: "Deze campagne gaat over de herkenbare chaos die de Avond4daagse met zich meebrengt. Iedere ouder die we spraken, kon goed vertellen wat er zo leuk is aan de Avond4daagse, maar ze raakten vooral niet uitgepraat over het gedoe. Dat gedoe, merkten we, is juist de charme van de Avond4daagse."

De campagne is te zien en te horen vanaf maandag 28 april, onder andere op tv, online, radio en via het nummer van Sarita Lorena op Spotify.


 

Credits

a.s.r.: Hella de Weger, Marise Sperling, David ter Veer, Inge de Olde, Marjolein van Hemert, Mariska de Wit
Bureau: TheMerge
Strategie: Margot Bouwman
Media: Media Reverse
Muziek: Vijay Kanhai, Linde Schöne, Sarita Lorena
Geluid: Earforce
Productie: TheMerge, Itai Verhoeckx