
Hands Off lanceert eerste reclamecampagne
Het duurzame, plantaardige chocolademerk Hands Off, deelnemer Coolest Dutch Brands 2023, lanceert haar eerste campagne, 'Hands Off, Eat No M!lk Chocolate'. In de online video's staat een koe centraal om de kernboodschap van het merk pakkend te communiceren: je hebt geen koemelk nodig om smaakvolle chocolade te produceren.
De campagne heeft als doel om het gesprek over het traditionele gebruik van koemelk in chocolade aan te zwengelen. De campagne wordt uitgerold op social media, middels een outdoor campagne en vanaf week 20 met activaties in de supermarkt, zowel in de schappen als op de winkelvloer.
In de video’s zien we een koe op verschillende drukke plekken in Nederland protesteren met een kleed waarop staat: Eat No M!lk Chocolate. "Met deze campagne willen wij heel Nederland duidelijk maken dat lekkere chocolade helemaal geen melk hoeft te bevatten. Met No M!lk zetten wij een nieuwe categorie chocolade op de kaart, die veel minder belastend is voor de planeet. Zo strijden we voor chocolade waar de aarde niet van smelt", aldus Kitty Smeeten, founder en CEO van Hands Off.
Elke hap minder uitstoot
Het creatieve team Louk Derks en Bram Eigenfeld ontwikkelden de campagne samen met productiebureau rubenpaulruben in opdracht van Hands Off: "We willen met de campagne een breder publiek bereiken en reden geven om bewustere keuzes te maken. Met elke hap Hands Off stoot je gemiddeld de helft minder CO2 uit doordat plantaardige chocolade geen melk bevat. No M!lk, Less CO2 dus. Wie kan dat verhaal beter vertellen dan een koe? Vrolijk op de bres voor een planeetaardig chocolademerk."
Hands Off haalde als marktleider in plantaardige chocolade begin dit jaar €1,1 miljoen groeikapitaal op en kan daarmee de volgende stap naar meer merkbekendheid zetten. Smeeten ziet de campagne als een krachtige kick-off om dit te realiseren: "Het merendeel van de consumenten staat er niet bij stil dat er koemelk ín melkchocolade zit, terwijl deze chocolade vaak twee keer zo vervuilend is als varkenvlees. Daarom maken wij sinds 2023 100% plantaardige chocolade."