Steijn van Albert Heijn weet wat je vanavond eet

Steijn van Albert Heijn weet wat je vanavond eet

22-04-2025 (11:29) - Campagnes

"Wat eten we vandaag?" is een dagelijkse vraag in miljoenen Nederlandse huishoudens. Om hen te helpen, lanceert Albert Heijn Steijn, het nieuwe AI-gezicht van de Mijn AH Assistent. Je kunt hem alles vragen wat met de keuken te maken heeft, van koken tot recepten en bewaartips.

Steijn is onderdeel van de Mijn AH app, naast andere functies zoals Scan & Kook en het persoonlijke weekmenu. Steijn geeft via een chatgesprek antwoord op vragen van klanten. Hij reageert zo passend en persoonlijk mogelijk op vragen als: "Hoe maak ik pasta gezond?" en "Hoe kook ik het perfecte eitje?". Het AI-hulpje leert van elke vraag die gesteld wordt en geeft daardoor steeds betere antwoorden.

Naast Steijn zijn er twee andere tools in de Koken-tab die helpen met de vraag ‘Wat eten we vandaag?’: Scan & Kook en het persoonlijke Allerhande weekmenu. Bij Scan & Kook kunnen klanten een foto maken van hun ingrediënten of van de inhoud van hun koelkast, waarna zij recepten te zien krijgen die hierbij passen. Het persoonlijke weekmenu biedt wekelijks zeven recepten die aansluiten op opgegeven voorkeuren, zoals vlees of vegetarisch, dieetwensen en het aantal personen.

Nieuwe campagne

Steijn van Albert Heijn is als slimme assistent zichtbaar in een nieuwe campagne. In de Albert Heijn-winkel van Ilse zien we dagelijkse app-gesprekken tussen familieleden en huisgenoten over de meest gestelde vraag: "Wat eten we vandaag?". Het vaak gegeven antwoord "Iets lekkers" komt op verschillende manieren terug.

Via televisie, digitale kanalen en social media wordt Nederland meegenomen in de mogelijkheden van de Mijn AH app. Er is een drieluik van drie verschillende varianten van de tv-commercial: met het Weekmenu, Scan & Kook en Steijn als slimme assistent.

Steijn groeit mee met de klant

Albert Heijn zet met deze ontwikkeling als eerste supermarkt in Nederland een stap in het nog slimmer en persoonlijker maken van het eetmoment. Steijn wordt de komende tijd verder doorontwikkeld; op basis van klantfeedback worden extra functionaliteiten toegevoegd. 

Zo zal hij op steeds meer vragen antwoord kunnen geven, van productinformatie en Bonusaanbiedingen tot persoonlijke wijn-spijsadviezen. Ook het beantwoorden van praktische kookvragen en het geven van tips over ingrediënten en bereidingen wordt verder uitgebreid, zodat klanten nog beter geholpen worden in en rondom de keuken.

Ook in het Engels

Steijn van Albert Heijn is vanaf vandaag beschikbaar in de Mijn AH app, die inmiddels meer dan vijf miljoen actieve gebruikers heeft. De app is ook in het Engels beschikbaar, en vragen aan Steijn kunnen in het Engels gesteld worden. Andere talen volgen binnenkort.