Vandebron en WeFilm lanceren campagne voor elektrisch rijden

27-09-2022 (10:22) - Campagnes

Met Vandebrons nieuwste campagne – ontwikkeld in samenwerking met Wefilm – wil het duurzame energieplatform consumenten bewust maken van rijden op groene energie, afkomstig uit wind- of zonne-energie van Nederlandse bodem.

In Nederland zijn we koploper laadpaaldichtheid; voor elke vier elektrische auto’s is er één publieke laadpaal beschikbaar en twee derde van de mensen met een elektrische auto heeft een eigen laadpaal. De verwachting is dat in 2030 dertig miljoen van de auto's in Europa elektrisch rijdt, wat een grote (potentiële) impact heeft op de CO2-uitstoot. Mart Vonk, hoofd marketing bij Vandebron: “Met alleen een elektrisch voertuig ben je nog niet op de eindbestemming van écht duurzaam rijden. De CO2-uitstoot is minder, maar er zijn nog extra stappen die je kunt nemen om groener en dus duurzamer te rijden. Met onze nieuwe campagne willen we bekendheid geven aan groene stroom, afkomstig van Nederlandse bodem en opgewekt door Nederlandse wind of zon."

Rijden op de wind

In de nieuwe campagne, die ontwikkeld is in samenwerking met Wefilm, heeft de Nederlandse windenergie de hoofdrol. De wind staat centraal als meest duurzame energiebron waar je écht groene stroom mee kunt laden. Roel Welling, co-founder en creative director van Wefilm: “Mensen met een elektrische auto vergeten vaak dat die auto pas echt groen rijdt, als je ook groene energie laadt. Dat hebben we gevisualiseerd met deze oude Mercedes die omgebouwd is tot een zeilauto die zo rijdt op de wind, als symbool voor elektrisch rijden met Vandebron. De mooiste vertelling is een iconisch beeld dat geen uitleg nodig heeft.”

100% Groen Laden

Groen Laden betekent een eigen laadpaal met 100% duurzame energie, in combinatie met de Slim Laden technologie van Vandebron. Ook is er een app die inzicht geeft in het ideale laadmoment voor groene stroom – wanneer de wind waait of de zon schijnt – en een groene laadpas. Met de slimme laadpalen kan de energieleverancier op afstand bedienen, waarmee ze het net helpen in balans te houden.

Creditlijst

Opdrachtgever: Vandebron
Verantwoordelijke: Nicky Weijnschenk, Rolf de Rode, Mart Vonk
Concept: Vandebron i.s.m. Wefilm Concepts
Creatief directeur: Roel Welling
Creatief: Janna Stolp
Client lead: Lynn Degen
Regisseur: Robbert Alblas
Productie: Koen van der Knaap
Foto: Bram Schilling
Edit: Nick Rozenberg
Car casting en bouw: Henno van Bergeijk