Wild 'n Zilt: 'Al dat gesleep met eten, daar begrijp ik helemaal niets van'
In de serie Challenger Stories vertellen Nederlandse brandowners, marketeers en ondernemers die genomineerd zijn bij Coolest Dutch Brands in korte video's over de challenges waarvoor hun organisatie zich ziet geplaatst en hoe zij daarmee in positieve zin omgaan. Challenger Stories maakt FONK magazine in samenwerking met iO Campus Amsterdam. In deze aflevering: het in januari 2023 genomineerde Wild 'n Zilt.
Hendrik Kramer begon het afgelopen jaar het vismerk Wild ’n Zilt. De visser heeft de ambitie om hiermee de keten veel korter te maken. Een prima kandidaat dus voor Coolest Dutch Brands 2023: 'Al dat gesleep met eten de hele wereld over, daar begrijp ik helemaal niets van.'
Hendrik Kramer is de enige visser die Amsterdam nog rijk is. ‘Ik ben 6de generatie uit een familie van vissers. Het is mijn missie om te laten zien dat duurzame visserij in Nederland loont. Dat doet het nu nog niet. Daarom heb ik samen met mijn team het roer omgegooid en verkopen we onze vis nu ook zelf direct aan de consument.'
Bekijk de volledige challenger story van Hendrik Kramer hieronder of bekijk 'm op YouTube.
Over Coolest Dutch Brands
Coolest Dutch Brands is een initiatief van FONK magazine. Jaarlijks worden twaalf merken door de redactie genomineerd. Een jury van 50 creatieven en strategen bepaalt, samen met een publieksjury, in drie rondes welk merk zich Coolest Dutch Brand van het Jaar mag noemen. De online serie Challenger stories is een samenwerking tussen FONK magazine en iO Campus Amsterdam. In deze reeks vertellen de genomineerde merken in korte video's meer over hun bedrijf.