Nieuwe branding voor Solarclarity
Zonnepanelen-distributeur Solarclarity gaat live met een nieuwe branding. De huidige look and feel was na 15 jaar toe aan een facelift. Strategie en design komen van het Amsterdamse This Agency.
Solarclarity is een van de grootste (en eerste) distributeurs van zonne-energie. Het bedrijf, opgericht in 2008, is momenteel actief in 5 landen binnen Europa en breidt gestaag uit. Naast distributie ontwikkelt het ook haar eigen panelen via dochteronderneming Denim en haar eigen opslagsystemen en thuisbatterijen via andere dochter Bliq.
Nieuwe branding
“Solarclarity is een van onze vaste klanten. Het is leuk om zo’n belangrijke klus samen met ze op te pakken. Via een strategie in samenwerking met Wouter Boon heeft This Agency alle assets van de nieuwe branding ontwikkeld met Ralph Booms die verantwoordelijk is geweest voor het design. Een verse website (design van All This), manifest, logo, huisstijl en fonts. Een dankbare klus om onze tanden in te zetten. Ook fijn om een merk dat zo aan een duurzame toekomst werkt zelf ook een nieuwe toekomst te geven. Qua branding dan, zegt Ingmar Larsen, Creatief Directeur bij This.
De fotografie is geschoten door Rutger Geleijnse; productie Oxford House, modellen zijn medewerkers van Solarclarity. Film: David in den Bosch