Farmaceutische industrie huiverig voor social media

10-06-2013 (08:33) - Economisch

Het is algemeen bekend dat farmaceutische bedrijven er langer over doen om zich effectieve social media strategieën eigen te maken dan andere sectoren. 
 
In aanvulling op de studie Socialising Your Brand: A Brand’s Guide to Sociability van PR-bureau Weber Shandwick en Forbes Insights, is Weber Shandwick een samenwerking aangegaan met Pharmaceutical Market Europe www.pmlive.com om de sector te belichten en om te onderzoeken hoe wereldwijde farmaceutische organisaties social media op dit moment gebruiken om hun belangrijkste doelgroepen bij hun merk te betrekken.
 
De bevindingen van de nieuwe studie, Digital Health: Building Social Confidence in Pharma, identificeren een aantal paradigma verschuivende conclusies. De meest verrassende bevinding is dat beperkingen door regelgeving niet langer de belangrijkste belemmering van social media activiteiten vormen. 
 

Hoewel regelgeving een belangrijk en voortdurend punt van zorg is, geven marketing- en communicatiemanagers in de farmaceutische industrie aan dat het een grotere uitdaging voor ze is om binnen hun organisatie social media in hun strategieën te integreren, om binnen hun teams vertrouwen in social media te kweken en de juiste mensen en middelen op elkaar af te stemmen. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Marketing