Giving-platform Adyen al goed voor meer dan 25 miljoen euro aan donaties

Giving-platform Adyen al goed voor meer dan 25 miljoen euro aan donaties

27-03-2025 (17:00) - Economisch

Adyen heeft sinds 2020 met zijn Giving-platform al meer dan 25 miljoen euro aan donaties verwerkt, goed voor 35 miljoen microdonaties. Wereldwijd gebruiken merken de Giving-oplossing om hun klanten direct bij de checkout goede doelen te laten steunen. Om deze mijlpaal te vieren, verdubbelt Adyen dit jaar alle donaties die worden gedaan via Giving.

Voor de lancering van Giving in 2020 was doneren via bedrijven omslachtig. Merken moesten voor elk goed doel aparte contracten afsluiten, wisselkoersen handmatig verrekenen en aan allerlei regels voldoen. “We hebben de checkout omgevormd tot een betekenisvol contactmoment”, zegt Dominique Simons, Head of Impact bij Adyen. “Door donaties in onze betaalinfrastructuur te integreren, kunnen bedrijven zich focussen op de impact in plaats van de administratie. Klanten kunnen op een makkelijke manier goede doelen steunen die bij hen passen.”

Vandaag gebruiken meer dan 150 merken in 30 landen Giving, waaronder Patagonia, H&M, Decathlon en Vue Cinemas. Via de non-profitpartners die de merken kiezen, gaan de donaties naar goede doelen die bijdragen aan de Duurzame Ontwikkelingsdoelen van de Verenigde Naties.

“Met Giving hebben we snel en effectief geld kunnen inzamelen voor noodhulp-campagnes in samenwerking met onze wereldwijde non-profitpartners en andere belangrijke doelen. Door de snelheid en schaalbaarheid van het product konden miljoenen klanten in 25 markten in een betekenisvolle bijdragen leveren, waardoor zowel onze wereldwijde als lokale non-profitpartners op een impactvolle manier worden gesteund”, zegt Alexander Weissflog, Social Sustainability, Community Development Lead bij H&M.

 


Bureaus

Media

Marketing