Revolut lanceert ETF-beleggingsplannen zonder commissie in Nederland

Revolut lanceert ETF-beleggingsplannen zonder commissie in Nederland

17-01-2025 (15:49) - Economisch

Revolut, de wereldwijde financiële app met 50 miljoen klanten wereldwijd, kondigt de lancering aan van ETF (Exchange-Traded Fund)-beleggingsplannen, die nu beschikbaar zijn in de Europese Economische Ruimte (EER), inclusief Nederland. De beleggingsdiensten in de EER worden geleverd door Revolut Securities Europe UAB (Revolut).

Met nul commissie op ETF-beleggingsplannen wil Revolut beleggen toegankelijker maken voor een breder publiek en klanten helpen meer uit hun geld te halen. Revolut-klanten kunnen automatische, periodieke (bijv. wekelijkse) bijdragen instellen vanaf slechts € 1 voor meer dan 300 in de EU genoteerde ETF's (van onder andere BlackRock, Vanguard en Amundi). Deze transacties zijn commissievrij en tellen niet mee voor de maandelijkse planlimiet van de klant.

ETF's zijn beleggingsfondsen die een index of grote en diverse verzamelingen van effecten of commodity’s volgen, waardoor ze onmiddellijke diversificatie bieden in één product. Revolut biedt een breed scala aan ETF's voor verschillende risicoprofielen en beleggingsdoelen - van op obligaties gerichte ETF's tot op aandelen gebaseerde alternatieven.

De wereldwijde ETF-markt heeft een snelle groei doorgemaakt. De groeiende populariteit onder retailbeleggers is gebaseerd op de transparantie, lage kosten en flexibiliteit van ETF’s. In 2024 werden elke maand 10,8 miljoen ETF-beleggingsplannen uitgevoerd in continentaal Europa, met een totaal spaarvolume van € 17,6 miljard.

Rolandas Juteika, Head of Wealth and Trading (EER), zei: “Grote dromen beginnen altijd met een plan. Onze beleggingsplannen maken het makkelijker om vermogen op te bouwen door de bijdragen te automatiseren, zonder commissies. Door ETF-beleggingsplannen zonder commissie aan te bieden, stellen we beleggers in staat om meer uit hun geld te halen en slimmere financiële beslissingen te nemen.

We richten ons op het leveren van een naadloze en intuïtieve gebruikerservaring, zodat klanten makkelijk kunnen opwaarderen vanuit hun primaire account en hun bijdragen met een paar klikken kunnen automatiseren. Door regelmatig te beleggen in de ETF's die in aanmerking komen, kunnen onze klanten de volatiliteit op korte termijn verminderen en de kracht van samengestelde rente benutten. Dankzij automatisering kunnen onze klanten hun ETF-portfolio's efficiënt beheren en aanpassen met minimale inspanning.”


Bureaus

Media

Marketing