Vrumona neemt hard seltzer-merk GiG over

Vrumona neemt hard seltzer-merk GiG over

10-02-2025 (15:48) - Economisch

Vrumona, bekend van merken als Pepsi en Rivella, heeft GiG Drinks overgenomen, het hard seltzer-merk dat razendsnel populair is geworden onder studenten en feestgangers. Met de steun van de Nederlandse drankenproducent krijgt GiG de kans om verder te groeien en nieuwe smaken te ontwikkelen. 

GiG Drinks heeft zich in korte tijd gevestigd als een voorloper binnen de Nederlandse hard seltzer-markt. Het merk speelt slim in op de vraag naar frisse, caloriearme drankjes met natuurlijke smaken, een trend die vooral onder jongvolwassenen sterk toeneemt. "We zijn trots om nu onderdeel te zijn van een Nederlands drankenbedrijf dat ondanks haar sterk gevestigde positie in de markt nog altijd ambitieus is en blijft innoveren", aldus de broers en mede-oprichters Bob en Max Ponsen.

Ook bij Vrumona is er enthousiasme over de overname. "We zijn verheugd om GiG Drinks BV te verwelkomen in de Vrumona-familie", zegt Ilco Kwast, Managing Director van Vrumona. “Deze overname stelt ons in staat om onze klanten een nog beter product- en merkenportfolio aan te bieden en een positie in de snelgroeiende markt van hard seltzers te verkrijgen. Deze nieuwe categorie van hard seltzers biedt ons een goed platform voor groei dat dicht ligt bij de categorieën waar we al in spelen. Ze passen daarnaast goed in onze strategie en missie om een betere keuze te bieden aan consumenten en klanten. De producten van GiG drinks zijn namelijk low kcal en licht alcoholisch. We kijken ernaar uit om met dit mooie merk aan de slag te gaan en de markt verder te ontwikkelen."


Bureaus

Media

Marketing