Grootste DEI-onderzoek binnen Nederlandse marcom-industrie van start

Grootste DEI-onderzoek binnen Nederlandse marcom-industrie van start

06-02-2025 (16:02) - Inclusiviteit

Na de aankondiging in oktober, is het veldwerk voor het grootste onderzoek naar diversiteit, gelijkwaardigheid en inclusie (DEI) binnen de Nederlandse marketing- en communicatiesector van start gegaan. Stichting Reframe zoekt in het onderzoek naar antwoorden die niet alleen de huidige stand van zaken rondom DEI in kaart brengen, maar ook laten zien waar verbetering nodig is.

Volgens initiatiefnemer Babe Touré is het essentieel dat zoveel mogelijk professionals uit de sector hun stem laten horen. "Of je nu streeft naar verandering of juist kritisch kijkt naar de ontwikkelingen, jouw stem telt," schrijft hij op LinkedIn. "Er is geen fout antwoord, wel een eerlijke."

Ook brancheorganisatie VIA steunt het onderzoek. Melanie Bosveld, die vanuit VIA betrokken is als partner, benadrukt het belang van een grootschalige studie om de sector vooruit te helpen. "Door inzicht te krijgen in hoe diversiteit, gelijkheid en inclusie ons creatieproces beïnvloeden – of juist niet – leggen we de basis voor een eerlijkere, representatieve industrie. Een sector die zowel in personeelsbeleid als in uitingen bijdraagt aan verandering."

Het onderzoek staat open voor iedereen die werkzaam is in de marcom-industrie. Wil jij bijdragen? Ga naar reframeonderzoek.nl en deel jouw ervaring.