
Hoofdrol voor hippie-opa en wijze kleindochter in campagne The Flower Farm
Een hippie-opa en wijze kleindochter spelen de hoofdrol in de nieuwe merkcampagne van The Flower Farm. Waar in eerdere campagnes de nadruk lag op dát de producten palmolievrij zijn, focust het merk nu op het waarom: het beschermen van het tropisch regenwoud, volgens de opa de longen van de aarde.
De nieuwe merkcampagne heeft een optimische en licht activistische insteek. De nadruk ligt niet meer alleen op palmolie als probleem, maar op het vieren van de positieve impact die je kunt maken door het regenwoud te ontzien. Daarmee tackelt het missiegedreven merk ook een (communicatie)dilemma: hoe maak je een bloedserieus en beladen onderwerp als ontbossing toch toegankelijk en sympathiek voor een breed publiek?
Door te kiezen voor twee generaties, de idealistische opa en zijn nuchtere kleindochter, slaat het merk een brug tussen activisme en alledaagse keuzes. In de film probeert de goedbedoelende opa het regenwoud te redden door zich aan een boom vast te ketenen, weer of geen weer. Zijn kleindochter laat hem zien dat het ook anders kan door te kiezen voor The Flower Farm.
Geen opgeheven vingertje
"Het regenwoud beschermen is noodzakelijk, maar ook iets moois om samen te doen", vertelt Jasper Spaargaren, CMO bij The Flower Farm. "Wij willen niet het merk zijn dat met een opgeheven vingertje wijst, maar juist laten zien dat verandering op een positieve manier kan beginnen en tegelijkertijd tonen dat het regenwoud superbelangrijk is. De bomen daar zijn de longen van de aarde. Ik geloof dat we met deze flinke dosis feelgood een grote groep kunnen mobiliseren."
In de campagne worden nieuwe brand assets geïntroduceerd die de komende jaren terugkeren, zoals de The Flower Farm-hippiebus, het opa-en-kleindochter-duo en de herkenbare boodschap 'Lang Leve het Regenwoud'.
Bekijk de TVC hier:
Credits
Concept, script en regie: Patrick de Zeeuw
Productie: Huub Lensvelt – Huub the Producer